در آتلیه کودک به ترکیب رنگ‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود و تزئینات و المان‌های دکوراتیو با وسواس خاصی انتخاب می‌شوند. نوزادان هم که بسیار کم‌سن و سال هستند و اصطلاحا نمی‌توانند ژست بگیرند نیاز به یک عکاس خوش‌ذوق و خلاق دارند.

درباره آتلیه عکاسی کودک، نوزاد و بارداری چه می‌دانید؟

اگر آدم خاطره‌بازی باشید و دلتان بخواهد لحظات شیرین زندگیتان را ثبت کنید احتمالا به گزینه عکاسی در آتلیه فکر کرده‌اید. عکس‌های آتلیه‌ای آنقدر زیبا و هنرمندانه هستند که شما را وسوسه می‌کنند تا از کودک یا نوزاد خود عکس‌های جذاب بگیرید و یا در مناسبت‌های مختلف در لباس‌های رنگارنگ و دکورهای چشم‌نواز و دلنشین از خانواده خود تصاویر زیبا ثبت کنید تا هر زمان چشمتان به این عکس‌ها افتاد یاد خاطرات گذشته بیفتید و روحتان تازه شود. در این مقاله از چیدانه به سراغ آتلیه لیماژ که یکی از حرفه‌ای‌ترین آتلیه‌های تهران به شمار می‌رود رفته‌ایم تا امکاناتی را که این مجموعه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چرا عکس آتلیه‌ای؟

دیگر زمان آن گذشته است که داشتن موبایل‌های هوشمند و دوربین‌های حرفه‌ای شبیه به یک رویا باشد. این روزها که کمپانی‌های تلفن همراه روز به روز گوشی‌های بهتر و باکیفیت‌تری روانه بازار می‌کنند عکس گرفتن به یکی از سرگرمی‌های روزمره بسیاری از ما تبدیل شده است. اما شاید بپرسید که درست در همین زمان که اغلب ما صاحب دوربین هستیم و احتمالا خلاقیت‌های زیادی را هم در زمینه عکاسی کسب کرده‌ایم چرا آتلیه‌های عکاسی روز به روز پرطرفدارتر از قبل می‌شوند؟ مگر عکس‌های آتلیه‌ای چه ویژگی‌هایی دارند که باعث می‌شوند به جای آن که خودمان دست به کار شویم کودکمان را به دست عکاس دیگری بسپاریم؟ بله! به این دلیل که عکاسی علاوه بر این که یک هنر باشد یک دانش است و همه ما از علم کافی و البته شرایط محیطی مناسب برای ثبت یک عکس ایده‌آل بهره‌مند نیستیم. 

خیلی‌ها وقتی به عکس‌های آتلیه‌ای کودکان نگاه می‌کنند از خودشان می‌پرسند چطور این کودکان بازیگوش و پرجنب و جوش برای گرفتن چند عکس اینطور آرام گرفته و درست مانند یک مدل حرفه‌ای ژست گرفته‌اند؟ عکاس چطور توانسته است چنین تصاویر زیبا و حیرت‌انگیزی از یک کودک یا نوزاد شکار کند؟ واقعیت این است که برای عکس خوب گرفتن فقط داشتن یک دوربین خوب کافی نیست! شرایط زیادی باید دست به دست هم بدهند تا بتوانید از زمان و انرژی که برای عکاسی صرف می‌کنید یک نتیجه ایده‌آل بگیرید. داشتن خلاقیت، نورپردازی اصولی، رعایت هارمونی شکل و رنگ، ژست‌های انتخابی، انواع پروژکتورها و حتی متراژ صحنه عکاسی و فضایی که می‌توانید در آن مانور بدهید بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید در کیفیت نهایی عکس تاثیرگذارند. عکاس‌های آتلیه ایده‌پردازهای خوبی هستند و می‌توانند همه چیز را مطابق با سلیقه شما بچینند، کافی است برای آن‌ها توضیح بدهید که چه مدل دکوری بیشتر جذبتان می‌کند، سپس بقیه کار را با خیال راحت به دست کاردان بسپارید.

عکاسی کودک و نوزاد؛ یک ماجراجویی خاص و جذاب

درست است! عکاسی کردن از کودکان و نوزادان درست مانند یک بازی سرگرم‌کننده است. نوزادان و کودکان شرایط خاصی دارند، آن‌ها نمی‌توانند گوشه‌ای آرام بگیرند تا شما با حوصله و خیال راحت عکس‌های موردنظرتان را ثبت کنید! اگر می‌خواهید بهترین تصاویر را از کودکتان داشته باشید بهتر است آتلیه‌ای را انتخاب کنید که فضا و دکوراسیون آن شاد، کودکانه و باب طبع فرزندتان باشد

درباره آتلیه عکاسی کودک، نوزاد و بارداری چه می‌دانید؟

شاید اگر پای درد دل عکاسان بنشینید این اعتراف را از زبانشان بشنوید که: سخت‌ترین کار در حرفه عکاسی، عکاسی در آتلیه نوزاد و کودکان است. بسیاری از کودکانی که به آتلیه‌ها می‌روند و در استدیو می‌نشینند نمی‌دانند چطور لبخند بزنند، چه ژستی بگیرند و با عکاس خود که یک فرد غریبه است چگونه تعامل کنند. آن‌ها در دنیای کودکانه خود سیر می‌کنند و و ممکن است برخی از آن‌ها با عکاس‌ها بسیار هم خشک و خشن برخورد کنند. بنابراین شما نمی‌توانید به یک کودک دیکته کنید که کارهای موردنظرتان را انجام بدهد. کودکان بازیگوش‌تر از آن هستند که فکرش را می‌کنید. بنابراین عکاس‌های حرفه‌ای دست کودک را باز می‌گذارند تا در استدیوی آتلیه گشت بزند، با اسباب‌بازی‌ها سرگرم شود، بدود، بخندد و آزادی عمل داشته باشد، سپس با تیزبینی و عملکرد سریع لحظات خاص را شکار می‌کند و تصاویری زیبا می‌سازد. 

در آتلیه کودک به ترکیب رنگ‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود و تزئینات و المان‌های دکوراتیو با وسواس خاصی انتخاب می‌شوند. نوزادان هم که بسیار کم‌سن و سال هستند و اصطلاحا نمی‌توانند ژست بگیرند نیاز به یک عکاس خوش‌ذوق و خلاق دارند. برای چنین شرایطی معمولا آتلیه‌ها به تخت‌ها و کالسکه‌های مخصوص نوزاد مجهز هستند که با تزئینات فانتزی و کودکانه دیزاین شده‌اند و زیبایی دل‌انگیزی به عکس‌ها می‌افزایند

درباره آتلیه عکاسی کودک، نوزاد و بارداری چه می‌دانید؟

.

اگر یک آتلیه حرفه‌ای را انتخاب کرده باشید متوجه این موضوع می‌شوید که عکاس کودک عنایت ویژه‌ای به مقوله نورپردازی و تجهیزات روشنایی خواهد داشت. او می‌داند که برخی نورهای مصنوعی و فلاش‌های تند و تیز دوربین‌ها می‌تواند به چشم کودک آسیب برساند، لذا هر عکاس تجهیزات مخصوص خودش را برای رفع نقص‌های روشنایی در نظر دارد و برای رفع هر مشکل برگ برنده مخصوص خودش را رو می‌کند. از طرفی نوع نورپردازی می‌تواند به گرفتن عکس‌ها خاص و زیبا کمک فوق‌العاده‌ای کند و برای کودک سرگرم‌کننده باشد، زیرا کودکان معمولا به نورهای زیبا و رنگارنگ عکس‌العمل‌های تماشایی نشان می‌دهند و سوژه خوبی برای شکار یک تصویر جالب از کودکتان هستند. فون‌های عکاسی، چترها، رادیوفلاش‌ها، سافت‌باکس‌ها و ... نمونه‌هایی از تجهیزات نوری آتلیه کودک هستند.

عکاسی بارداری در آتلیه

برای یک مادر چه چیزی زیباتر و باورنکردنی‌تر از بدنی در حال رشد است که برای آوردن انسانی جدید به این جهان آماده می‌شود؟ فرقی نمی‌کند اولین نوزاد یا آخرین نوزادتان را باردار هستید، هر بارداری می‌تواند برای مادر جذاب و حیرت‌انگیز باشد. آتلیه بارداری می‌تواند داستان جذاب سفر کودک شما به این جهان را به شکلی مستند ثبت کند تا بعدها از تماشای این عکس‌ها به همراه کودکتان لذت دوچندانی ببرید. تصور کنید به همراه یک عکاس متخصص با ایده‌های جذاب، ژست‌های خلاقانه و لباس‌های زیبا در محیطی امن و راحت قرار دارید تا شیرین‌ترین لحظات زندگیتان را ماندگار کنید. همه چیز برای ثبت زیباترین اتفاق زندگی شما آماده است، کافی است یک آتلیه مناسب انتخاب کنید

درباره آتلیه عکاسی کودک، نوزاد و بارداری چه می‌دانید؟

.

معرفی یک گزینه طلایی: عکاسی در فضای باز!

هیچ چیز مانند عکس‌هایی که در طبیعت گرفته می‌شوند چشم را خیره نمی‌کند. درست است که دکورهای مصنوعی بسیار هم جذاب و وسوسه‌انگیز هستند و بخصوص در عکاسی کودک رنگ‌های و مدل‌های شاد آن تنوع بیشماری دارد اما طبیعت و فضای باز می‌تواند جذابیت دوچندانی به تصاویر شما ببخشد. تصور کنید کودک دلبندتان همانطور که در فضای سرسبز و باصفای باغ می‌دود و می‌خندد و در حال شیطنت است یک عکاس کاربلد چند عکس ناب از او ثبت کند، هیجان‌انگیز نیست؟ عکس‌هایی که می‌توانند حسابی به کالکشن آلبومتان رنگ و لعاب بدهند.

جمع‌بندی پایانی

عکاسی کودک، نوزاد و بارداری به علت لطافت موضوع که کودکان و مادران هستند، کمی با دیگر شاخه‌های عکاسی متفاوت است. در اینجا علاوه بر دانش، خلاقیت و نگاه هنری، تجربه و ظرافت در عمل هم نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. بهره‌گیری از دکورهای متنوع هم تنها تا آنجایی کمک خواهد کرد که لطافت و ناب بودن سوژه را تحت تاثیر قرار ندهد. به همین منظور در آتلیه لیماژ اغلب چیدمان‌های ساده و کم‌تزئینات مدنظر هستند تا با اجتناب از آشفتگی بصری، کودک یا مادر در مراتب پائین تری از توجه قرار نگیرند. بنابراین بهتر است دیگر گالری موبایلتان را با صدها تصویر تار و بی‌کیفیت پر نکنید و به جای آن، چند عکس محدود اما جذاب و باکیفیت  داشته باشید. آتلیه لیماژ در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید