رئیس جمهوری فرانسه گفت: ارتش فرانسه به درخواست اردن در عملیات «رهگیری» موشک‌ها و پهپادهایی که ایران به سوی اسرائیل شلیک کرده بود، شرکت کرده است.

فرانسه به درخواست اردن موشک‌های ایرانی را رهگیری کرد

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) در یک برنامه تلویزیونی که از دو شبکه ارام‌س و ب‌اف‌ام پخش شد گفت کشورش «برای جلوگیری از آتش‌افروزی در خاورمیانه هر کاری می‌کند».

وی که صد روز به آغاز برگزاری بازی‌های المپیک پاریس درباره این رویداد صحبت می‌کرد، از فرصت استفاده کرده و با یادآوری حمله اخیر جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، تأیید کرد که ارتش فرانسه در طول شنبه شب تا بامداد یکشنبه به درخواست اردن در عملیات «رهگیری» موشک‌ها و پهپادهایی که ایران به سوی اسرائیل شلیک کرده بود، شرکت کرده است.

مکرون گفت: «ما در اردن یک پایگاه هوایی داریم […] و حریم هوایی اردن با این حملات نقض شده بود. هواپیماهای‌مان را به پرواز در آوردیم و آنچه را که باید رهگیری می‌کردیم، کردیم.»

رئیس جمهوری فرانسه گفت که ایران با حمله مستقیم به اسرائیل از خاک خود، «یک گسست عمیق» ایجاد کرده و «امکانی که برای واکنش طرف مقابل باز کرده، بسیار خطرناک است».

کد خبرنگار: ۱۳
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید