سخنگوی وزیر ارتباطات طالبان از فیلتر شدن فیسبوک در کشور افغانستان خبر داد.

فیلتر شدن فیسبوک در افغانستان توسط طالبان

به گزارش سلام نو، دولت طالبان در افغانستان طرحی برای محدود یا مسدودسازی دسترسی به فیس بوک در این کشور را نهایی کرده است.

سخنگوی وزیر ارتباطات طالبان اعلام کرد شبکه اجتماعی آمریکایی بر خلاف اصول دولت طالبان عمل می‌کند و دسترسی کارمندان دولتی به پلتفرم مذکور را محدود کرده است.

به گفته او دولت افغانستان اعلام نکرده که فیس بوک به طور کامل مسدود می‌شود، بلکه فعالیت‌هایی در حال انجام است تا شیوه محدودسازی مشخص شود. او در این باره افزود: هنگامیکه دولت یک کشور نمی‌تواند از پلتفرم سود ببرد، احتمالا این بستر کارآمد نیست.

به گفته این مقام دولتی محدودیت‌های برنامه ریزی شده برای فیس بوک شامل فیلتر کردن محتوای مخالف با اعتقادات فرهنگی و اعتقادی افغانستان است.

بسیاری از جوانان این کشور مدت زمان زیادی را در فیس بوک می‌گذرانند که این امر روی تحصیلات آن‌ها تاثیر می‌گذارد و همچنین آن‌ها را درمعرض محتوایی قرار می‌دهد که با اعتقادات اجتماعی و فرهنگی کشور تضاد دارد.

نجیب اله حقانی وزیر ارتباطات و فناوری افغانستان در مصاحبه‌ای اعلام کرد دلیل فیلتر یا مسدود کردن فیس بوک، نفوذ محتوای غیراخلاقی به جامعه است. بسیاری از جوانان بی سواد هستند و مدت زمان و پول بسیاری در این پلتفرم‌ها هزینه می‌کنند. هدف سیاست ما محدودسازی، فیلتر یا مسدود کردن فیس بوک است. اگر این پلتفرم مسدود شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید