مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: از فردا با ورود سامانه بارشی جدید به کشور بسیاری از مناطق شاهد بارش باران خواهد بود.

هشدار و پیش بینی هواشناسی برای تعطیلات عید فطر + جزئیات

به گزارش سلام نو به نقل از ایسکانیوز، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در استان‌هایی مانند ایلام، اردبیل، قزوین و تهران شرایط جوی به‌ویژه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۲ و ۲۳ فروردین ماه ) مساعد نخواهد بود گفت: تمرکز بارش چهارشنبه در محورهای مواصلاتی استان‌های لرستان، چهار محال و بختیاری و شمال خوزستان و همچنین پنجشنبه در نوار شمالی کشور شامل استان‌های مازندران و غرب گلستان خواهد بود.

وی افزود: بیشتر استان‌ها به جزء بخش‌هایی از جنوب شرق کشور تحت تاثیر سامانه بارشی جدید قرار خواهد گرفت.

ضیائیان اظهار کرد: در مناطقی از غرب، شمال غرب، بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، برخی مناطق در شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب غرب کشور رگبار باران گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه در برخی مناطق نیمه شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود گفت: فردا سه‌شنبه این وضعیت در نوار غربی، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و برخی مناطق مرکزی کشور رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود گفت: چهارشنبه در استان‌های لرستان‌، شمال شرق خوزستان، چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، همدان، زنجان، قزوین، البرز و ارتفاعات گیلان و مازندران شاهد شدت بارش خواهیم بود.

وی تصریح کرد: پنجشنبه در شمال غرب، مناطقی از غرب، دامنه‌های البرز، شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود. در برخی مناطق مرکزی و شرقی کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: برای روز پنجشنبه به‌ویژه در ساعات بعدازظهر در اکثر مناطق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق بارش باران و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود ،گفت : روز چهارشنبه در نوار غربی کشور و پنجشنبه در سایر نقاط کشور به جزء نوار شرقی و جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید