مردمی کردن و مشارکت مردم بنای پیشرفت و توسعه هر کشوری بوده که مشارکت مردمی نخست از فرهنگ‌سازی آغاز و سپس تلاش و کوشش مردم در بحث اقتصاد و استفاده از ظرفیت جوانان مخصوصا دانشگاهیان در بحث اقتصاد دانش بنیان و علمی است.

رشد توسعه و تولید کشور با مشارکت مردم

دکتر فاطمه رحمتی* در یادداشتی: مقام معظم رهبری وقتی نسبت به حضور مردم در تحقق این امر تاکید دارند به این معنا است که نمی‌توان از بخش دولتی توقع خاصی داشت به این مفهوم که نمی‌تواند آستین را بالا زند و در امر تولید و توسعه کشور در عالی‌ترین درجه بپردازد بلکه تنها باید شرایط را برای ورود بخش مردمی در قالب تعاونی‌ها و اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی که بیان می کند تا جایی که امکان دارد البته به جز برخی از منابع حاکمیتی بقیه امور اقتصادی باید مردمی شود و به دست مردم بیفتد تا منجر به شکوفایی اقتصاد شود. درحقیقت توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی هر کشور باید از کف جامعه آغاز و به سطوح بالای جامعه برسد، یکی از ایراداتی که در بحث برنامه‌های توسعه‌ای کشور وجود دارد این است که حتی مدیران ما توجیه نیستند و مطالعه نمی‌کنند، لذا اگر بتوانیم بحث اقتصاد را مردمی کنیم و همه امور را به دست مردم بسپاریم قطعا افراد زمانی‌که نگاه خصوصی به مساله داشته باشند دقت بیشتر صورت می‌گیرد و دولت با نظارت بر بحث مسائل کلان کشور همچون اقتصاد می‌تواند با نظارت درست جهش اقتصادی را شاهد بود که این اتفاقات دور از دسترس نیست.

مردمی کردن و مشارکت مردم بنای پیشرفت و توسعه هر کشوری بوده که مشارکت مردمی نخست از فرهنگ‌سازی آغاز و سپس تلاش و کوشش مردم در بحث اقتصاد و استفاده از ظرفیت جوانان مخصوصا دانشگاهیان در بحث اقتصاد دانش بنیان و علمی است. نکته بسیار مهم و اساسی که باید بیش از هر زمان به آن توجه شود حمایت از کارآفرینان و جهادگران عرصه تولید و صنعت کشور باشد که سال هاست با وجود همه فشارها، چالش‌ها و ناملایمات با اراده و تدبیر و همت والا و نبوغ و تعهدی مثال زدنی چرخ تولید کشور را با دستان توانمند خود چرخانده‌اند و با ایجاد اشتغال به چرخه اقتصادی کشور کمک شایان توجهی کرده‌اند. به طور قطع حمایت هر چه بیشتر از این کارآفرینان و کمک به بخش خصوصی و برداشتن موانع حرکتی این بخش می‌تواند منجر به یک جهش قابل توجه در تولید و تحقق هر چه بیشتر اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شود.جلوگیری از موازی کاری، حرکت‌ها و تصمیمات سلیقه‌ای می‌تواند بخش عمده از موانع رشد تولید در کشور را برطرف کند. آنچه مسلم است ثبات اقتصادی و ایجاد امنیت سرمایه گذاری و فضای امن کسب و کار و ثبات هر چه بیشتر بازار ارز از زیر ساخت‌های مهمی است که برای رشد و توسعه تولید در کشور باید فراهم شود.

*اقتصاد دان جوان

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید