یک معلم بازنشسته در پی درگیری طایفه ای در خوزستان توسط چندنفر ناشناس با اسلحه کلاش به قتل رسید.

قتل هولناک یک معلم خوزستانی در درگیری طایفه ای / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، منابع آگاه از کشته شدن یک معلم بازنشسته در ادامه درگیری طایفه ای 9 ساله در منطقه پُتک خبر داده‌اند.

حاج محمد بزرگ طایفه محمدی که تلاش زیادی جهت صلح وامنیت در روستای پتک کرده بود ساعت 18:00 پنحشنبه درفلکه سیلو رامهرمز توسط چندنفر ناشناس با اسلحه کلاش به قتل رسید.

یک منبع آگاه در خوزستان گفت: عصر روز پنج‌شنبه 16 فروردین‌ماه، افراد ناشناس اقدام به تیراندازی و قتل حاج محمد طاهر رحمانی بزرگ طایفه محمدی در فلکه سیلو رامهرمز درون خودرو شخصی اش در حالی که همسرش با او بود کردند . 2 سال پیش برادر مقتول نیز به همین صورت به قتل رسانده بودند.

پس از این قتل ، عده‌ای جهت انتقامگیری به چند خانه از طایفه مقابل در روستای پتک باغملک حمله کردند واقدام به تخریب خانه ها و تخریب ترانس برق منطقه کرده و برای ساعتها برق منطقه را از مدار خارج کردند.

این قتل مسلحانه در حالی رخ داده است که اعضای دو طایفه پس از آتش بس در منطقه پتک باغملک، درگیریهای مسلحانه زیادی با یکدیگر داشته اند.

باغملک

در ماههای گذشته 4نفر در حوزه استحفاظی شهرهای باغملک ورامهرمز کشته شدند که گفته میشود یکی از افراد به قتل رسیده مردی65ساله به نام حسن بیگدلی از طایفه دیگر به اشتباه به قتل رسیده است.

گفتنی است در روزهای گذشته صدای شلیک انواع سلاحهای مختلف جنگی وشکاری از کوههای اطراف روستای پتک به گوش میرسد گفته میشود بیش از 200نفر فرد مسلحه در کوههای اطراف در حال آمده شدن برای یک درگیری مسلحانه تمام عیار هستند.

باتوجه به اینکه از اول درگیری تاکنون پلیس صدها سلاح و مهمات را از منازعین کشف نموده است جای سوال است با وجود اینکه دوشهر باغملک و رامهرمز جزو شهرهای مرزی نیستند چگونه انواع سلاحهای همچون کلاشینکف، گرینف، کلت کمری، برنو. وسلاحهای شکاری ومهمات جهت ادامه درگیریها وارد منطقه میشود.

پراید

متأسفانه درسالهای گذشته در این درگیریها دهها نفر از دو طرف و مردم عادی تیر خورده کشته یا نقص عضو شده اند و حدود صدها وسیله نقلیه و خانه به آتش کشیده شده اندو خیلی از مردم این دو روستا بعلت ناآرامی ونبود امنیت دراین سالها علیرغم بیطرف بودن اقدام به مهاجرت کردند و قیمت مسکن و زمین کشاورزی در این روستا بسیار پایین آمده است.

هم اکنون نیز بعلت ناامنی معلمان جهت تدریس حاضر به حضوردر روستا نیستند و مدارس روستا در زمان درگیری به طور کامل تعطیل می باشند گفتنی است از سال 1394 تاکنون مقاطعی تعطیلی مدارس به چندین ماه طول کشید و در برخی از مواقع جهت تدریس از سرباز معلم ها استفاده شده است.

مردم شهرستان های باغملک و رامهرمرز، نگران صلح شکننده میان دو طایفه و آغاز یک درگیری شدید مسلحانه طایفه ای دیگر در منطقه کرده است

پراید1

درگیری بین 2 طایفه از سال 1394 به دلیل اختلافات قبلی آغاز شده،که در اوج شدت گرفتن این درگیریها در سال 1394، 18نفر از دو طایفه جان خود را ازدست دادند و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

باغملک

سرانجام پس از سالها نزاع خونین که منجر به کشته شدن، قصاص، مجروحیت و آوارگی چندین خانوار شد، در آبان ماه 1400 طی نشستی با محوریت سپاه خوزستان و با حضور معاون قوه قضاییه، ۲ طرف درگیری، اعضای شورای تامین، امام جمعه رامهرمز، سادات و بزرگان در قرارگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) خوزستان برگزار شد که با گذشت خانواده مقتولان و پرداخت دیه و بازگشت اهالی هر ۲ طایفه به روستای پتک جلالی باغملک، قرارداد صلح و سازش بین 2طایفه درگیر امضا شد.

لازم به ذکر است از اول این درگیری تا کنون چند فرمانده انتظامی شهرستانهای باغملک ورامهرمز چند دادستان و رئیس دادگستری از این دوشهر و۳فرمانده انتظامی استان تغییر کرده اند اما این درگیری همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید