رئیس جمهور آمریکا از نخست‌وزیر اسرائیل خواست تا به مذاکره‌کنندگان خود اجازه دهد تا بدون تأخیر توافقی را برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه منعقد کنند.

گفتگوی پرتنش و چالش برانگیز بین بایدن و نتانیاهو

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای آمریکایی آکسیوس روز پنجشنبه به وقت محلی به نقل از یک منبع آگاه گفت که این تماس « پر تنش و چالش‌برانگیز» بود و بیش از ۳۰ دقیقه به طول انجامید.

این رسانه آمریکایی افزود: بایدن به دنبال این بوده است که درخواست های او برای آتش بس مشروط به توافقی برای آزادی گروگان های اسرائیلی باشد.

کاخ سفید در بیانیه خود به طور کامل به این موضوعات اشاره نکرد، اما تاکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا «از نخست‌وزیر اسرائیل خواست تا به مذاکره‌کنندگان خود اجازه دهد تا بدون تأخیر توافقی را برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه منعقد کنند.»

سناتور کریس کونز (D-Del.)، یک حامی سرسخت اسرائیل در حزب دموکرات و متحد نزدیک بایدن، برای اولین بار در روز پنج‌شنبه گفت که آماده شرطی کردن کمک‌ها بر اساس نحوه اجرای اسرائیل است.

«جان کربی» سخنگو و نماینده شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی پس از پایان گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو در جمع خبرنگاران در واشنگتن حاضر شد و اعلام کرد: «اگر ما شاهد تغییراتی از سوی (اسرائیل) نباشیم، تغییرات در رویکرد ما خواهد بود».

کربی در عین حال تصریح کرد: « من قصد ندارم اقداماتی که هنوز انجام نشده‌اند را توصیف کنم. اما اقدامات باید انجام شود. تعداد زیادی غیرنظامی کشته شده اند، پس باید اقدامات ملموسی وجود داشته باشد».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید