اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: «ما صلح دیکته شده را برای اوکراین نمی‌پذیریم. قانون قوی‌تر از خشونت است.»

صدراعظم آلمان: اجازه نمی دهیم روسیه به زور مرزهای اوکراین را تغییر دهد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اولاف شولتس روز چهارشنبه در برلین به قانونگذاران آلمانی گفت: «ما صلح دیکته شده را برای اوکراین نمی‌پذیریم. قانون قوی‌تر از خشونت است.»

او افزود که پوتین با آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به دنبال نقض این اصل بود. شولتس گفت: «ما اجازه نخواهیم داد که او از این موضوع فرار کند.»

شولتس تاکید کرد که حمایت آلمان از اوکراین در جنگ با مسکو کاهش نخواهد یافت و انتظاراتی غیر از این، «اشتباه محاسباتی» است. او بار دیگر هم از پیروزی انتخاباتی پوتین که موجب شد برای پنجمین دوره ریاست جمهوری را به دست بگیرد، انتقاد کرد و مدعی شد که این نشان می‌دهد «روسیه قوی نیست.»

با این حال، همانطور که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه اذعان کرد، اگر بزرگ‌ترین حامی کی‌یف، یعنی واشنگتن، حمایت خود را کاهش دهد، متحدان اروپایی برای پر کردن شکاف بودجه به سختی تحت فشار قرار می‌گیرند.

به گزارش راشا تودی، بودجه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای اوکراین در ماه ژانویه تمام شد و او در تلاش برای جلب موافقت کنگره برای بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک نظامی و مالی اضافی است.

اولاف شولتس نظرات خود را در حالی بیان کرد که برای نشست سران اتحادیه اروپا که قرار است امروز (پنجشنبه) در بروکسل آغاز شود، آماده می‌شد. موضوعات اصلی گفت‌وگو شامل تلاش برای افزایش کمک به اوکراین و همچنین واکنش بلوک به جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین خواهد بود.

در همین حال نیروهای روسی در هفته‌های اخیر دستاوردهایی در میدان نبرد داشته‌اند و لوید آستین، رئیس دفاع ایالات متحده سه‌شنبه هشدار داد که اگر غرب نتواند سلاح‌های بیشتری به کی‌یف ارائه دهد، بقای اوکراین در خطر خواهد بود.

اولاف شولتس حتی در حالی که متحدانش را برای کمک بیشتر به اوکراین ترغیب می‌کند، در برابر فشار سیاسی برای ارائه موشک‌های دوربرد تاروس به کی‌یف مقاومت کرده و گفته است که چنین تشدید تنشی می‌تواند آلمان را وارد درگیری مستقیم با روسیه کند.

او در سخنرانی روز چهارشنبه در بوندستاگ به قانونگذاران آلمانی گفت بحث‌های داخل آلمان بر سر موضوع موشک‌های تاروس «مضحک» است. او افزود که این مناقشه در خارج از آلمان به خوبی درک نشده است و گفت: «این برای ما به عنوان یک کشور شرم‌آور است.»

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید