بارندگی ماه‌های بهمن و اسفند ۱۴۰۲ میزان شدت خشک‌سالی کشور را به‌طرز قابل‌توجهی کاهش داده‌است.

بارندگی های اخیر شدت خشک‌سالی کشور را کاهش داد
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، یک کارشناس محیط زیست با تأکید به کاهش شدت خشک‌سالی در کشور از بهبود وضعیت بارندگی در استان‌های زاگرس‌نشین خبر داد.

محمد درویش در خرم‌آباد با اشاره به اثرات بارش‌های اخیر، گفت: بارندگی ماه‌های بهمن و اسفند ۱۴۰۲ میزان شدت خشک‌سالی کشور را به‌طرز قابل‌توجهی کاهش داده‌است.

او با تأکید به اینکه شدت خشک‌سالی در استان کهگیلویه‌وبویراحمد هم‌اکنون ۲۶ درصد است، افزود: این میزان در یک ماه پیش بالای ۵۰ درصد بود.

کارشناس محیط زیست عنوان کرد: وضعیت بارندگی در استان‌های لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی طبق آمار مرکز مدیریت منابع آب ایران از روند بسیار خوبی برخوردار است.

وضعیت بحرانی در سدهای لرستان/ ۷۴ درصد حجم مخازن سدها آب ندارد

او ابراز امیدواری کرد که شدت خشک‌سالی در کشور به کاهش ۲۵ درصدی برسد و بیان کرد: اگر بارندگی‌های ماه فروردین ۱۴۰۳ ادامه یابد احتمال سالی با شرایط بارشینرمالدور از انتظار نیست.

درویش راجع به وضعیت بارندگی در استان‌های زاگرس‌نشینتأکید کرد: وضعیت بارندگی در استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، مازندران و کردستان تا حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس محیط زیست با اعلام اینکه "شدت خشک‌سالی در لرستان نسبت به آمار ۵۵ ساله هم‌اکنون منفی ۱۷ درصد است"، ابراز کرد: این آمار در سال گذشته منفی ۲۰ درصد بود.

او با تأکید به اینکه وضعیت بارندگی در لرستان نسبت به سال گذشته بهبود یافته‌است، افزود: این وضعیت البته نسبت به میانگین از روند خوبی برخوردار نیست.

کارشناس محیط زیست با اعلام اینکه ۵۵ میلیون هکتار از وسعت ایران تحت‌تأثیر پوشش برف در اسفند ۱۴۰۲ قرار گرفت، عنوان کرد: این رقم ۲۳ درصد بیشتر از میانگین ۵۰ سالۀ کشور است و اتفاق خوشایندی در وضعیت بارشی ایران رقم خورده‌است.

درویش با بیان اینکه دی ۱۴۰۲ یکی از خشک‌ترین ماه‌های ایران در ۵۰ سال اخیر بود، گفت: بارندگی ماه‌های بهمن و اسفند هنوز نتوانسته‌است کمبود بارش چهارماه نخست زمستان امسال را جبران کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید