بر اساس اعلام کمیته انتخابات روسیه، نسبت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه تا ساعت ۲۰ به وقت مسکو به ۷۳.۳۳ درصد رسیده است؛ البته افرادی که به صورت الکترونیکی و از راه دور در این انتخابات شرکت کرده‌اند در این آمار در نظر گرفته نشده‌اند.

پیروزی پوتین در انتخابات روسیه با شکستن رکورد استالین

براساس آمار اولیه منتشر شده پس از بسته شدن صندوق‌های رای انتخابات روسیه، ولادیمیر پوتین با کسب ۸۷.۹۷ درصد از آرا، در این انتخابات پیروز شد.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، براساس آمار اولیه منتشر شده پس از بسته شدن صندوق‌های رای انتخابات روسیه، ولادیمیر پوتین با کسب ۸۷.۹۷ درصد، در انتخابات روسیه پیروز شد.

براساس گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، براساس آمار اولیه منتشر شده از کمیسیون انتخابات برخط روسیه، پس از بررسی ۲۴.۴ درصد رای‌های برخط، ولادیمیر پوتین با کسب بیش از ۸۹ درصد آرا، تا سال ۲۰۳۰، در راس قدرت کرملین باقی خواهد ماند.

روسیا الیوم، شامگاه امروز یکشنبه درب مراکز اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری روسیه در اقصی نقاط این کشور به جز منطقه کالینینگراد بسته شد.

به گزارش برنا به این ترتیب اعضای کمیته انتخابات روسیه کار شمارش آرای این انتخابات را در تمامی مراکز اخذ رای و ارسال آن به مسکو پایتخت این کشور را آغاز کردند.

بر اساس اعلام کمیته انتخابات روسیه، نسبت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه تا ساعت ۲۰ به وقت مسکو به ۷۳.۳۳ درصد رسیده است؛ البته افرادی که به صورت الکترونیکی و از راه دور در این انتخابات شرکت کرده‌اند در این آمار در نظر گرفته نشده‌اند.

همچنین بر اساس گزارش این کمیته، آمار مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در خارج از این کشور از مرز ۷۰ درصد گذشته است.

علاوه بر این، بر اساس گزارش‌های اولیه، نسبت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در مسکو پایتخت این کشور به ۶۶ درصد می‌رسد.

در این دور از انتخابات ریاست جمهوری روسیه ۴ نامزد با یکدیگر به رقابت پرداختند. این ۴ نامزد عبارتند از ولادیمیر پوتین رییس جمهور کنونی روسیه به عنوان نامزد مستقل، «لئونید اسلاتسکی» از حزب لیبرال دموکرات، «نیکولای خاریتونف» از حزب کمونیست روسیه و «ولادیسلاو داوانکوف» از حزب مردم جدید.

چهارشنبه گذشته ولادیمیر پوتین ضمن اشاره به اینکه سرنوشت روسیه تنها به دست شهروندان این کشور مشخص می‌شود، از تمامی شهروندان روس خواسته بود که با قدرت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت کنند.

گفتنی است این دوره از انتخابات ریاست جمهوری روسیه از پانزدهم مارس آغاز شد و امروز هفدهم مارس پایان یافت. به این ترتیب این نخستین بار است که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه ۳ روز به طول انجامیده است.

پوتین رکورد استالین در زمامداری روسیه را شکست

با پیروزی پوتین در انتخابات، وی پس از استالین دومین رهبر روسیه است که طولانی‌ترین دوران زمامداری را داشته است.

جزئیات میزان رای‌های کسب شده توسط پوتین در هر منطقه از روسیه

پوتین با ۹۴.۱۲ درصد در جمهوری خلق لوهانسک پس از شمارش تمامی آراء، در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو است.پوتین پس از بررسی ۱۰۰ درصد صندوق‌های رای گیری با ۸۸.۱۲ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری در منطقه خرسون شد.

اولین داده‌های کمیسیون مرکزی انتخابات نشان می‌دهد که پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه ۸۷.۹۷ درصد آرا را پس از بررسی ۲۴.۴ درصد از صندوق‌ها به دست آورده است.

پوشیلین گفت: در جمهوری خلق دونتسک پوتین بیش از ۹۵ درصد آراء را دارد.

بر اساس نتایج رای گیری آنلاین در مسکو، پوتین ۸۹.۱ درصد از آرا را در انتخابات به دست آورده است.

هشدار وزارت خارجه روسیه به اخبار جعلی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد که اخبار جعلی در مورد رای دادن در خارج از کشور در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ فیلم‌ها و عکس‌های روس‌هایی که در مراکز رای گیری در صف ایستاده اند به عنوان معترضین منتشر شده است.

در این پیام آمده است: اخبار جعلی در مورد رای گیری در خارج از کشور در شبکه‌های مجازی پخش می‌شود، از جمله در کانال‌های تلگرام... عکس‌ها و فیلم‌های متعدد از صف‌های روس‌هایی که برای انجام وظیفه مدنی خود در یکی از مراکز رای گیری متعدد آمده اند، توسط نهادهای خارجی روسیه گرفته می‌شود و سپس این ویدئو به عنوان یک اقدام اعتراضی منتشر می‌شود.

واکنش دولت‌های غربی به انتخابات روسیه و پیروزی پوتین

براساس گزارش رویترز، کاخ سفید انتخابات روسیه را، انتخاباتی تصنعی، غیرعادلانه و تقلبی خواند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز ضمن نادیده گرفتن مشارکت تاریخی روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه گفت: انتخابات روسیه کاملا ساختگی است و هیچ مشروعیتی ندارد و پوتین به دنبال باقی ماندن در راس قدرت تا "ابد" است.

وزارت امورخارجه جمهوری چک در بیانیه ای مدعی شد و اعلام کرد: در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، هیچ یک از استاندارد های بین‌المللی رعایت نشده. ما برگزاری انتخابات در مناطق اشغالی(مناطق اوکراینی تحت تصرف روسیه) را محکوم می کنیم، این مسئله، مثالی از تجاوز روسیه علیه اوکراین است.

311311

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید