در بحبوحه جنگ صهیونیست‌ها در نوار غزه، سازمان‌های غیردولتی حقوق بشری نگرانی خود را نسبت به شرایط داخل بازداشتگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

اعتراض نهادهای حقوق بشری به شرایط زندان‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در سایه جنگ در غزه، سازمان‌های غیردولتی رژیم صهیونیستی وجود تعداد بی‌سابقه‌ای از زندانیان فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها را که با تخلفات سیستماتیک و شکنجه مواجه هستند، محکوم کردند و خواستار اتخاذ اقدامی از سوی جامعه جهانی شدند.

اعضای این سازمان‌های غیردولتی این هفته به ژنو سفر کردند تا نگرانی‌های خود را در مورد یک «بحران» بزرگ در داخل زندان‌های این رژیم در برابر سازمان ملل مطرح کنند.

در همین رابطه، تال اشتاینر، مدیر اجرایی کمیته عمومی علیه شکنجه در رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «ما بسیار نگران هستیم. ما در مقابل یک بحران هستیم. اکنون حدود ۱۰ هزار فلسطینی در بند اسرائیل هستند که به نسبت سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.»

در حالی که سازمان ملل و طرف‌های دیگر از مدت‌ها پیش نگرانی‌های خود را در مورد شرایط زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مطرح کرده‌اند، اشتاینر گفت که وضعیت از زمان شروع جنگ در غزه به‌طور چشمگیری وخیم‌تر شده است.

در همین راستا، مریم عازم، از مرکز حقوقی عدالت برای حمایت از حقوق عرب‌های ساکن اراضی اشغالی گفت: «طی حمله به غزه در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های اسرائیلی بحران به وجود آمده و این بحران نادیده گرفته شده است. ۱۹ مورد واضح از شکنجه از جمله خشونت جنسی، در سیستم زندان اسرائیل از هفتم اکتبر ثبت شده است.»

وی در ادامه افزود: «ما شاهد استفاده بسیار گسترده و سیستماتیک از ابزارهای بسیار زیاد برای اعمال شکنجه و بدرفتاری با فلسطینیان هستیم. این بحران مداخله فوری جامعه جهانی را می‌طلبد.»

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید