وزیر خارجه اوکراین بر اهمیت در نظر گرفتن صلح با روسیه در این برهه زمان تاکید کرد.

کی یف: روسیه دست بالا را نسبت به اوکراین دارد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، با گذشت بیش از ۲ سال از جنگ اوکراین، اکنون این نبرد به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است. در جنگ‌های فرسایشی قدرت توپخانه و شمار نیروهای نظامی اهمیت خود را بیش از پیش نشان می‌دهند، موضوعی که روسیه دست بالا را نسبت به اوکراین در آن دارد. از این رو، تعجبی ندارد که مقامات بین المللی از جمله پاپ خواهان آغاز مذاکرات صلح میان دو طرف هستند.

به گزارش تله تریدر، دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین امروز (سه شنبه) در مصاحبه‌ای با شبکه اسکای نیوز عربی بر اهمیت در نظر گرفتن صلح با روسیه در این برهه زمان تاکید کرد.

وی در این مصاحبه پیرامون شرایط جنگی که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ با روسیه آغاز شده است، گفت: زمان آن رسیده است که به صلح در اوکراین فکر کنیم. مسکو درهای مذاکره در این زمینه را باز گذاشته است که ممکن است در تابستان پیش رو در سوئیس برگزار شود.

کولبا با اشاره به درخواست‌ها از اوکراین برای پذیرش شرایط صلح، افزود: علی‌رغم درخواست‌ها پیرامون صلح، شرایط جبهه‌های نبرد باثبات بوده و نیروهای ما در حال دفع حملات روسیه هستند.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه، پیرامون سوالی درباره عدم حمایت ترامپ از کی‌یف و سنگ‌اندازی‌های جمهوریخواهان در کنگره در روند تصویب بودجه پیشنهادی دولت بایدن برای این کشور در جنگ، تاکید کرد: دولت ما منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر سال جاری میلادی خواهد ماند تا در صورت پیروزی ترامپ مواضع حقیقی وی را بداند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید