آزمایش یک دستیار هوشمند در هفت بیمارستان پکن.

هوش مصنوعی به کمک جراحان مغز و اعصاب می‌آید

به گزارش سلام نو آنطور که پیوست نوشته است چین در حال آزمایش یک دستیار هوش مصنوعی به نام CARES Copilot ۱.۰ برای کمک به جراحان مغز و اعصاب در هفت بیمارستان پکن است. این طرح در ماه‌های آینده به سایر شهرهای چین نیز گسترش خواهد یافت.

مشاوره‌ای هوشمند برای پزشکان

این مدل هوش مصنوعی که بر پایه Llama ۲.۰ از شرکت متا بنا شده، با استفاده از مقالات، ژورنال‌ها و دستورالعمل‌های پزشکی آموزش دیده است. هدف از این کار، تبدیل این هوش مصنوعی به یک مشاور جراحی برای پزشکان و کمک به آنها در تصمیم‌گیری‌های دشوار حین عمل جراحی است.

رقابت در دنیای هوش مصنوعی

به نظر می‌رسد که دولت چین به دنبال توسعه هوش مصنوعی بومی و رقابت با شرکت‌های خصوصی مانند اوپن‌ای‌آی است. مدل TaiChu از آکادمی علوم چین، اولین نمونه از این هوش مصنوعی‌های بومی بود که در ماه آگوست تاییدیه دولت برای عرضه عمومی را دریافت کرد.

توانمندی‌های هوش مصنوعی CARES Copilot ۱.۰

مرکز هوش مصنوعی و روباتیک هنگ‌کنگ که مسئول توسعه این هوش مصنوعی است، از حدود ۱۰۰ پردازنده گرافیکی برای آموزش آن استفاده کرده است. این پردازنده‌ها شامل نمونه‌هایی از شرکت انویدیا و همچنین Ascend ۹۱۰B از شرکت هواوی هستند.

CARES Copilot ۱.۰ قادر به پاسخگویی به سوالات پزشکی با ارجاع به منابع معتبر است. این هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های مختلف مانند تصاویر MRI، اولتراسوند و سی‌تی‌اسکن، و همچنین متن و صوت را پردازش کند.

نقش هوش مصنوعی در آینده جراحی

محققان معتقدند که هوش مصنوعی در آینده نقش فعال‌تری در جراحی ایفا خواهد کرد. به عنوان مثال، این هوش مصنوعی می‌تواند به جراحان در مورد خطرات احتمالی حین عمل هشدار دهد و یا در انتخاب بهترین روش جراحی به آنها کمک کند.

چالش‌های پیش رو

فنگ مینگ، پزشک ارشد دپارتمان جراحی مغز و اعصاب بیمارستان پکینگ یونیون که در توسعه این مدل ایفای نقش کرده است، به عدم دسترسی به چیپ‌های پیشرفته انویدیا به عنوان یکی از چالش‌های پیش رو اشاره می‌کند. با این حال، او معتقد است که با استفاده از داده‌های با کیفیت‌تر از بیمارستان‌های چین، می‌توان یک مدل هوش مصنوعی بومی با کارایی بالا ایجاد کرد.

آزمایش هوش مصنوعی CARES Copilot ۱.۰ در چین، گامی مهم در جهت استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت جراحی و کمک به جراحان در نجات جان انسان‌ها است. بدون شک، این فناوری در آینده نقش بسزایی در دنیای پزشکی ایفا خواهد کرد.

چه مزایا و معایبی برای استفاده از هوش مصنوعی در جراحی وجود دارد؟

چگونه می‌توان از هوش مصنوعی برای آموزش جراحان و ارتقای مهارت‌های آنها استفاده کرد؟

نقش هوش مصنوعی در آینده پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی چه خواهد بود؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید