حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد امامی کاشانی رحمت‌الله‌علیه را تسلیت گفتند.

پیام رهبر انقلاب  برای درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی


به گزارش سلام نو به نقل از  صدا و سیما؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود تصریح کردند: این عالم متقی و خدوم در طول سال‌های متمادی، چه پیش از پیروزی انقلاب در مجموعه روحانیت مبارز و چه پس از آن در جایگاه‌های حساس مانند شورای نگهبان، مجلس خبرگان، امامت جمعه تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، مدرسه شهید مطهری منشاء خدمت به کشور و نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند، و امید است این همه در نامه حسنات ایشان مقبول درگاه الهی باشد.

متن کامل پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد امامی کاشانی رحمت‌الله‌علیه را به خاندان محترم و بازماندگان و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم.

این عالم متقی و خدوم در طول سال‌های متمادی، چه پیش از پیروزی انقلاب در مجموعه‌ی روحانیت مبارز و چه پس از آن در جایگاه‌های حساس مانند شورای نگهبان، مجلس خبرگان، امامت جمعه‌ی تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، مدرسه شهید مطهری منشاء خدمت به کشور و نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند، و امید است این همه در نامه‌ی حسنات ایشان مقبول درگاه الهی باشد. خداوند رحمت و مغفرت خود را شامل حال آن مرحوم فرماید.

سید علی خامنه‌ای
۱۴۰۲/۱۲/۱۳

آیت الله محمد آقا امامی کاشانی در سال ۱۳۱۰ در کاشان متولد شد. وی در دوران تحصیلات حوزوی در سن ۲۳ سالگی در کلاس درس خارج سید حسین طباطبایی بروجردی، سید محمد محقق داماد و روح‌الله خمینی شرکت داشت و فلسفه را نیز نزد سید محمد حسین طباطبائی و سید ابوالحسن رفیعی قزوینی فرا گرفت.
آیت الله امامی کاشانی از اعضای تشکیل‌دهنده جامعه روحانیت مبارز بود. پس از انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در شهربانی، عضویت شورای نگهبان و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزیده شد. همچنین با تشکیل شورای عالی تبلیغات درصدد هماهنگی بیشتر در تبلیغات فرهنگی و دینی گام برداشت. پس از آن به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری به فعالیت پرداخت.

آیت الله امامی کاشانی، دیروز به علت ایست قلبی در تهران درگذشت. وی دو هفته قبل از مرگ با وجود تأیید صلاحیت از جانب شورای نگهبان از انتخابات مجلس خبرگان ۱۴۰۲ کناره‌گیری کرده بود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید