در اعماق تاریخ، رازهایی نهفته است که منتظر کشف شدن هستند. یکی از این رازها، چگونگی ساخت اهرام مصر است که از دیرباز ذهن بشر را به خود مشغول کرده است.

رازگشایی از ساخت اهرام با طومارهای دریای سرخ / روایتی دست اول از 4500 سال پیش

به گزارش سلام نو آنطور که فرادید نوشته است تاکنون، نظریه‌های مختلفی در مورد سازندگان اهرام ارائه شده است. برخی معتقدند که برده‌ها با شلاق و زور، این بناهای عظیم را ساخته‌اند، در حالی که برخی دیگر، کارگران ماهر را عامل ساخت اهرام می‌دانند.

اما اخیراً، کشف جدیدی در مصر باستان، دریچه‌ای نو به سوی رازهای ساخت اهرام گشوده است. در سال ۲۰۱۳، باستان‌شناسان مجموعه‌ای از پاپیروس‌های باستانی را در وادی‌الجرف، در ساحل دریای سرخ، کشف کردند. این طومارها که به "طومارهای دریای سرخ" معروف شده‌اند، قدمتی ۴۵۰۰ ساله دارند و به دوران ساخت هرم بزرگ خوفو تعلق دارند.

اهمیت این طومارها در چیست؟ این اسناد، روایتی دست اول از ساخت هرم بزرگ را ارائه می‌کنند و جزئیات جدیدی از زندگی و کار کارگران سازنده اهرام را به تصویر می‌کشند.

یکی از مهم‌ترین یافته‌ها در طومارهای دریای سرخ، دفتر خاطرات مرر، یکی از سرپرستان کارگران هرم است. این اسناد، جزئیات دقیقی از وظایف روزانه کارگران، حمل و نقل بلوک‌های سنگی، و سیستم پرداخت حقوق آنها را ارائه می‌دهد.

برخلاف تصور رایج مبنی بر استفاده از برده‌ها برای ساخت اهرام، طومارهای دریای سرخ نشان می‌دهد که کارگران هرم، افراد ماهری بودند که برای خدمات خود حقوق دریافت می‌کردند. رژیم غذایی آنها شامل نان، گوشت، خرما، عسل، حبوبات و آبجو بوده است.

دفتر خاطرات مرر، اطلاعات ارزشمندی از مراحل پایانی ساخت هرم بزرگ ارائه می‌دهد. این اسناد، نام معمار هرم، آنخاف، برادر ناتنی خوفو، را نیز ذکر می‌کند.

کشف طومارهای دریای سرخ، نقطه عطفی در تاریخ‌نگاری مصر باستان محسوب می‌شود. این اسناد، درک ما از ساخت اهرام و زندگی کارگران در آن دوران را به طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

اما این کشف، تنها رازگشایی از ساخت اهرام نیست. باستان‌شناسان با کاوش در وادی‌الجرف، شواهدی از معادن، اسکله‌ها، انبارها و اقامتگاه‌های کارگران را یافته‌اند. این یافته‌ها، تصویری کامل‌تر از چگونگی ساخت اهرام را ارائه می‌دهد.

در کنار طومارهای دریای سرخ و یافته‌های باستان‌شناسی، فناوری‌های جدید نیز در حال کمک به رازگشایی از ساخت اهرام هستند. اسکن‌های لیزری و تصاویر سه‌بعدی، جزئیات جدیدی از ساختار اهرام را آشکار می‌کنند.

با گذشت زمان، رازهای بیشتری از اهرام مصر برملا خواهد شد. با ادامه تحقیقات و کاوش‌ها، روزی به درک کاملی از چگونگی ساخت این بناهای عظیم دست خواهیم یافت.

همانطور که مشاهده می‌کنید، در بازنویسی متن، سعی شده است تا با حفظ جملات تکراری، محتوای آن غنی‌تر و جذاب‌تر شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید