نمایندگان ایالات متحده، اسرائیل، مصر و قطر در پاریس بر سر طرح جدید برای آزادی گروگان‌ها توافق شد.

اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر بر سر طرح آزادی گروگان‌ها توافق کردند

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،نشریه «جروزلم پست» روز شنبه پنجم اسفند، به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که قرار است کابینه جنگ اسرائیل طرح به‌روز شده توافق آزادی گروگان‌هایی را که هنوز در دست حماس هستند، از هیئت مذاکره کننده خود در مذاکرات پاریس دریافت و در باره آن تصمیم‌گیری کند.

بر اساس این گزارش، در جریان دیدار نمایندگان ایالات متحده، اسرائیل، مصر و قطر در پاریس بر سر طرح جدید و به‌روز شده توافق برای آزادی گروگان‌ها توافق شده است.

هیئت اسرائیلی شامل دیوید بارنیا، رئیس موساد، رونین بار، رئیس آژانس امنیت اسرائیل موسوم به شین بت و نمایندگان ارتش اسرائیل اوایل صبح شنبه به اسرائیل بازگشت.

دو منبع آگاه از مفاد مذاکرات گفتند که مذاکرات تا اندازه ای پیشرفت داشته و ممکن است راه برای مذاکرات جامع‌تر در باره تعداد و هویت گروگان‌هایی که آزاد خواهند شد، هموار شود.

روزنامه «هاآرتص» نیز به نقل از منابع آگاه نوشت که پیشرفت در نشست پاریس به طرفین این امکان را می دهد که چارچوبی به روز شده برای توافق را به حماس ارائه کنند.

این روزنامه به نقل از یک دیپلمات خارجی که به نام او اشاره نکرد، افزود: «تداوم پیشرفت اکنون متوجه حماس است.

فرصتی برای مذاکره

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز جمعه چهارم اسفند، گفته بود: تصمیم برای اعزام هیئتی به مذاکرات در پاریس برای این گرفته شد که فرصتی برای مذاکره با هدف آزادی گروگان‌ها فراهم شود.

پس از دیدار برت مک‌گرک، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از اسرائیل، کابینه جنگ با اعزام تیم مذاکره کننده به پاریس موافقت کرده بود.

سه منبع آگاه به جروزلم پست گفتند: مک‌گرک در جریان گفتگوهای خود در اسرائیل تاکید کرده بود که در مذاکرات میانجیگران قطر، مصر و حماس در خصوص توافق احتمالی آزادی گروگان‌ها، پیشرفت‌هایی حاصل شده و از این رو مهم است که اسرائیل هیئتی را برای مذاکرات جدی به پاریس بفرستد.

رویترز روز جمعه به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نوشت که کابینه جنگ با فرستادن نمایندگانی به رهبری رئیس سازمان اطلاعاتی موساد به پاریس برای مذاکره درباره توافق احتمالی برای آزادی بیش از ۱۰۰ گروگان که گمان می‌رود در بازداشت حماس باشند، موافقت کرده است.

همزمان حضور این هفته اسماعیل هنیه، به عنوان رهبر حماس، در مصر نشان می‌دهد که مذاکرات همچنان ادامه دارد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، پیشتر در بیانیه‌ای گفته بود: در حالی که برای ادامه عملیات زمینی شدیدتر آماده می‌شویم، «اختیارات تفویض شده به نمایندگان خود برای مذاکره را نیز افزایش خواهیم داد.»

لینک کوتاه کپی لینک

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید