مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس به برخی ابهامات و سوالات مردمی در خصوص اجرای طرح «کالابرگ الکترونیکی» پاسخ داد.

با کالابرگ الکترونیکی یارانه نقدی حذف می شود؟ + جزییات

به گزارش سلام نو، مرتضی شریفی در زمینه پرداخت یارانه ها، اظهارکرد: مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر با اولویت خانوار دهکهای پایین جامعه (اول تا هفتم) آغاز شده است.

وی افزود: مدت بهره مندی از این طرح از ۱۷ بهمن ماه سال جاری تا ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ است که ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم مرغ و حبوبات را شامل می‌شود.

شریفی با بیان اینکه این یارانه هر ماه جداگانه شارژ می‌شود و هر ماه که شارژ می‌شود تا یک ماه فرصت خرید وجود دارد، اضافه کرد: خرید از کالابرگ شرایط عدم انتفاع از یارانه برای شهروندان ایجاد نمی‌کند و یارانه هیچ کسی به خاطر کالابرگ قطع نخواهد شد.

وی گفت: عموم مردم جهت اطلاع از دهک بندی می‌توانند از طریق سمانه hemayat.mcls.gov.ir اقدام نمایند و جهت استفاده از کالابرگ الکترونیکی با مراجعه به فروشگاههای طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام نمایند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: شهروندان برای شناسایی این فروشگاه ها می توانند به نرم افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاههای اطراف خود را مشاهده نمایند؛ برای دریافت این نرم افزار می توانند به سکوهای بازار، مایکت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میتوانند لینک نصب این نرم افزار را دریافت کنند.

شریفی با بیان اینکه مرکز تماس ۰۲۱۶۳۶۹ پاسخگویی سوالات و اعتراض مردمی می‌باشد، تصریح کرد: یارانه تشویقی طرح کالابرگ الکترونیکی طرح فجرانه هفدهم هر ماه واریز می‌شود.

شایان ذکر است هم استانی های گرامی در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله: افزایش صوری وزن کالا، دریافت اعتبار کالابرگی بالاتر از میزان واقعی فروش، اجبار مشتریان به خرید تمامی اعتبار کالابرگی و جایگزین کردن کالاهای مختلف خارج از ۱۱ گروه مجاز اعلام شده، پرداخت وجه نقد به ازای کسر مبلغی از اعتبار کالابرگ، کم فروشی، اجبار به خرید نشان تجاری خاص یا کالای خاص می‌توانند شکایت خود را به سامانه ۱۲۴ اعلام نمایند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید