سخنگوی شورای نگهبان گفت: اولویت ما در شورای نگهبان بررسی شکایت داوطلبانی است که نسبت به بررسی صلاحیت خود اعتراض داشتند.

تعداد افراد تایید صلاحیت شده به تفکیک استان‌ها/ به ازای هر کرسی ۵۱ نفر رقابت می کنند
به زارش سلام نو به نقل از انتخاّ، هادی طحان، نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان ظهر یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در نشستی خبری که در سالن شبستان مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره آمار تعداد افراد تایید صلاحیت شده به تفکیک استان‌ها اعلام کرد: متوسط به ازای هر کرسی ۵۱ نفر به رقابت خواهند پرداخت؛ برای مثال در استان آذربایجان شرقی برای ۱۹ کرسی ۷۰۳ نفر، در استان اصفهان برای ۲۰ کرسی، ۷۵۰ نفر و در استان البرز با ۳ کرسی، ۴۶۵ نفر تأیید صلاحیت شده اند. همچنین در استان خراسان رضوی برای ۱۸ کرسی ۱۰۱۹ نفر و استان سیستان و بلوچستان برای ۸ کرسی ۲۵۱ نفر به رقابت خواهند پرداخت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره درخواست حسن روحانی در خصوص اعلام علت رد صلاحیت او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اولویت ما در شورای نگهبان بررسی شکایت داوطلبانی است که نسبت به بررسی صلاحیت خود اعتراض داشتند؛ نسبت به افرادی که شکایتی را ثبت نکردند حتما رسیدگی می‌کنیم و حق قانونی آنها است.

طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت بررسی طرح‌های شفافیت و عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: ما این طرح را دریافت کردیم و در نوبت رسیدگی شورای نگهبان قرار دارد اما هنوز گزارش طرح عفاف و حجاب را دریافت نکردیم.

طحان نظیف درباره ادعای مطرح شده در خصوص عدم احراز صلاحیت آیت الله امامی‌کاشانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آیت‌الله امامی کاشانی از بزرگان انقلاب اسلامی هستند و بعد از بررسی و تایید صلاحیت ایشان اعلام شد که به دلیل وضعیت جسمانی از حضور در این انتخابات انصراف دادند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید