دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا برای حل بحران‌های منطقه نیازمند حمایت و همکاری ایران هستند.

رضایی: مشارکت در انتخابات، جایگاه ایران در نظم جدید بین المللی را تثبیت خواهد کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محسن رضایی، دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا امروز در مراسم شورای ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی تهران بزرگ که در دانشگاه مدرس برگزار شد، اظهار کرد: در ایران گاهی بین منافع داخلی و خارجی هم راستایی و در برخی مواقع شاهد تعارض است. این شرایط به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک ایران است که در کنار فرصت‌های بزرگ در معرض تهدیدهای بزرگ نیز قرار دارد؛ به طور مثال ژاپن به دلیل نداشتن موقعیت ژئوپلیتیک تنها به توسعه تجارت خود فکر می کند؛ اما شرایط در ایران متفاوت است.

وی افزود: نگاه اذهان عمومی مردم عمدتا مربوط به مسائل داخلی کشور مانند اقتصاد و تورم است و به همین دلیل شاهد غفلت از یک منفعت بزرگ در جایگاه سیاسی ایران هستیم.

دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه پس از طوفان الاقصی، غرب آسیا به محل برای منازعه میان قدرت‌های بزرگ جهانی قرار گرفته است، عنوان کرد: آمریکا، چین و روسیه از یک طرف و ایران، عربستان و ترکیه از طرف دیگر به دنبال تثبیت موقعیت و جایگاه خود هستند.

رضایی افزود: ایران می تواند از منافع خود در داخلی چشم پوشی کند و با افزایش تمرکز نسبت به جریانات غرب آسیا جایگاه بهتری را کسب کند. امریکا و اروپا با تشدید تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران به دنبال ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم است، حضور مردم در انتخابات می تواند پیام ایران متحد را به سراسر جهان برساند و با ناامید شدن دشمنان شرایط ایران را در میز مذاکرات تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا برای حل بحران‌های منطقه نیازمند حمایت و همکاری ایران هستند. اگر همبستگی میان مردم و حاکمیت و اعتماد جامعه برای مشارکت در انتخابات را مشاهده کنند با پذیرفتن جایگاه ایران قوی سیاست خود را تغییر خواهند داد. امیدوارم مردم ایران با فداکاری آینده فرزندان خود و جایگاه رفیع این کشور را در نظم جدید بین الملل تثبیت کند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید