نزدیک به نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند که تضعیف وضعیت سلامت جو بایدن باعث خواهد شد که او از رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ کنار گذاشته شود.

باور حدود نیمی از آمریکایی‌ها به کنار رفتن بایدن از کارزار ریاست جمهوری ۲۰۲۴

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نتایج یک نظرسنجی مشخص کرد تقریبا نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی فکر می‌کنند که این دست کم تا حدی محتمل است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاطر وضعیت سلامت نابسامانش از نامزدی برای ریاست جمهوری از سوی حزب دموکرات کنار گذاشته شده و یک نامزد دموکرات دیگر در انتخابات ۲۰۲۴ جانشین او شود.

به نوشته پایگاه «پالتیکو»، نظرسنجی جدیدی که از سوی دانشگاه «مونماوث» اجرا شده همچنین نشان داد که یک سوم از پاسخگویان معتقدند دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری پیشتاز رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه آمریکا نهایتا به به دلیل درگیر شدن با نزاع‌های حقوقی طولانی، نامزدی ریاست جمهوری از سوی این حزب را از دست می‌دهد.

جنجال بر سر تضعیف وضعیت سلامت جسمی و ذهنی جو بایدن و سن بالای او اخیرا بعد از آنکه گزارش رابرت هور، بازرس ویژه تحقیقات درباره سوءمدیریت اسناد طبقه بندی شده دولت آمریکا توسط بایدن منتشر و در آن به «حافظه ضعیف» او اشاره شد، تشدید شده است.

در نظرسنجی مذکور همچنین مشخص شد که گزارش رابرت هور نتوانسته آرای عمومی آمریکایی‌ها را درباره سوءمدیریت اسناد طبقه بندی شده از سوی جو بایدن تغییر دهد. تحقیقات درباره این سوءمدیریت بعد از آن به راه افتاد که بازرسان آمریکایی مجموعه‌ای از این اسناد را در تفتیش از خانه و دفتر یک اندیشکده مورد استفاده از سوی جو بایدن پیدا کردند.

۵۱ درصد از رای‌دهندگان به وجود ظرفیت ذهنی و جسمی مناسب در دونالد ترامپ برای رهبری کردن آمریکا ابراز اطمینان کردند اما تنها ۳۲ درصد همین اطمینان را درباره جو بایدن داشتند.

از سوی دیگر آرای عمومی آمریکایی‌ها درباره این دو کاندیدا نسبت به مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۰ چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا برگزار شد تغییر پیدا کرده است.

در نظرسنجی سال ۲۰۲۰ تنها ۴۵ درصد از رای‌دهندگان به سلامت دونالد ترامپ اطمینان داشتند و بیش از نیمی از رای‌دهندگان در آن زمان به وجود سلامت مناسب در جو بایدن ابراز اطمینان کردند در حالی که در نظرسنجی جدید این آرای جو بایدن کاهشی چشمگیر یافته است.

این روند حتی در میان رای‌دهندگان دموکرات هم مشهود بوده است: در نظرسنجی که تابستان سال ۲۰۲۰ برگزار شد ۹۱ درصد از دموکرات‌ها به سلامت فیزیکی و جسمی جو بایدن ابراز اطمینان کردند که در حالی که امروز این میزان به ۷۲ درصد رسیده است.

نظرسنجی جدید دانشگاه مونماوث به صورت تلفنی در بازه زمانی هشتم تا ۱۲ فوریه با شرکت ۹۰۲ بزرگسال با ضریب خطای مثبت یا منفی ۴.۳ درصد برگزار شد.

این گزارش در مجموع مشخص کرد که میزان حمایتهای از ترامپ و بایدن تغییر چندانی نسبت به نظرسنجی پاییز گذشته نکرده است و از هر ۱۰ رای دهنده حدود چهار نفر گفتند «قطعا» یا «احتمالا» از ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت می‌کنند در حالی که همین میزان  نیز از بایدن حمایت کردند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید