با ورود سامانه جدید به کشور دمای هوا در روزهای اخیر کاهش یافته و شاهد بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور بودیم.

آماده باش به این استانها | هشدار وقوع سیل در مازندران
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، با عبور سامانه سرد بارشی از روز جمعه ۲۷ بهمن تا اواخر وقت یکشنبه ۲۹ بهمن مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب محلی از آماده باش شهرستان های مازندران برای مقابله با سیلاب احتمالی در این منطقه خبر داد.

مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب محلی از آماده باش شهرستان های مازندران برای مقابله با سیلاب احتمالی خبر داد.

«حسینعلی محمدی» افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان، با عبور سامانه سرد بارشی از روز جمعه ۲۷ بهمن تا اواخر وقت یکشنبه ۲۹ بهمن شاهد بارش متناوب باران، کاهش محسوس دما، وزش باد به نسبت شدید و در بلندی ها و مسیرهای کوهستانی مه گرفتگی با بارش برف و کولاک در نیمه غربی و مرکزی و همه مناطق استان خواهیم بود.

وی افزود: در این مدت آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای، بالا آمدن رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در بلندی ها و مسیرهای کوهستانی به دلیل کاهش دما، بارش و کولاک برف و یخبندان، افزایش مصرف حامل‌های انرژی به سبب کاهش محسوس دما از پیامدهای این سامانه بارشی است.

محمدی گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در راه های کوهستانی و هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم، و وسایل زمستانی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی افزود: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان به جد از صعود به بلندی ها و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.

وی افزود: صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و پرورش دام و پرنده نسبت به آماده سازی سامانه های گرمایشی و تنظیم دما و استحکام سالن‌ها تدابیر و اقدام احتیاطی لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با توجه به پیش بینی مواج شدن دریای خزر از قایقرانی ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی در این مدت به طور جدی خودداری کنند.

محمدی افزود: شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلوها و بیلیبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها اقدام کنند.

وی گفت: نیروهای خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید