رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت هفتگی طلا و سکه در بازار پیش‌بینی کرد با تغییرات نرخ ارز، انس جهانی و تقاضا قیمت‌ها افزایش داشته باشد.

افزایش قیمت طلا و سکه در پایان هفته | قیمت سکه ۴۰۰ هزار تومانی افزایش یافت!
به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته نیز افزایشی بود و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به مرز ۳۳ میلیون تومان رسید در همین رابطه نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره وضعیت بازار گفت: در این هفته انس جهانی طلا ۳۲ دلار کاهش قیمت داشت اما در طول این هفته در بازارهای داخلی شاهد نوسان کاهشی و افزایشی بودیم.

وی اضافه کرد: در مجموع در این هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت، سکه طرح جدید ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند. حباب سکه نیز ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه مشکل مسدودی حساب‌ها در بازار طلا پابرجاست، افزود: در این هفته حدود ۱۰ درص بازگشایی شده ولی متاسفانه بخش اعظم حساب‌ها مسدود است این وضعیت بحرانی را در صنعت طلا به وجود آورده و مسئولین باید هر چه زودتر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

بذرافشان با اشاره به رکود تقاضا در آستانه آخرین ماه سال نیز گفت: تقاضا تغییری نداشه است، بازار همان روال عادی و شرایط رکودی را طی می‌کند. البته در بعضی مواقع اندکی با نوسان افزایش و کاهش تقاضا تغییر می‌کند؛ اما شرایطی که روند تقاضا را تغییر دهد و مبادلات رونق بگیرد دیده نمی‌شود. باتوجه به اینکه یک ماه بازار وقت دارد و ۲۲ اسفند ماه رمضان آغاز می‌شود ممکن است شرایط بازار مثل سال‌های قبل نباشد.

وی اضافه کرد: امسال برای صنعت طلا پر التهاب و پرچالش و دشوار بود. در چنین شرایطی اجرای سامانه مودیان و جامع تجارت باعث شد این صنعت در ماه‌های مختلف دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی شود، همچنین مسدودی حساب‌ها این مسائل را تشدید کرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر همچنین گفت: باتوجه به مشکلاتی که واحدهای تولیدی و توزیعی امسال داشتند همچنین شرایط رکود در صنوف مختلف به ویژه صنف طلا این درخواست وجود دارد که مسئولان وزارت اقتصادی در مالیات ۱۴۰۲ تجدید نظر کنند.

وی در پیش‌بینی از آینده بازار نیز گفت: هنوز آن اتفاق کلیدی تقاضا در بازار رخ نداده است؛ اما مشخص نیست که در ماه آخر مبادلات تغییری کند یا خیر. درباره قیمت هم احتمال کاهش قیمت بسیار کم است. ممکن است با نوسان بازار ارز، انس جهانی و تقاضا، بازارهای داخلی نیز تحت تاثیر قرار گیرد و این احتمال وجود دارد که قیمت‌ها افزایش یابد.

آخرین قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان معاملات این هفته هر قطعه سکه طرح جدید ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد، قیمت سکه طرح قدیم ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۸میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان شد.

همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان، هر مثقال طلا ۱۲ میلیون تومان و هر انس طلا ۲۰۰۶ دلار شد.

خریداران طلا بخوانند/ شرایط جدید پرداخت مالیات روی خرید طلا اعلام شد

اشکان هراتی عنوان کرد: بسیاری از آحاد جامعه که به عنوان مصرف کننده اقدام به خرید طلا می‌کنند از این موضوع مطلع نیستند و هنگام خرید هم مالیات بر ارزش افزوده طلا و هم کارمزد را پرداخت می کنند در صورتی که در جریان صدور صورت حساب الکترونیکی مصرف کنندگان تنها ارزش افزوده کارمزد را پرداخت می‌کنند و شفافیت در این بخش ایجاد می‌شود و مصرف کننده به هیچ عنوان بابت کالای معاف از مالیات بر ارزش افزوده مالیات پرداخت نمی‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: او می‌گوید: در بسیاری ار رستوران ها هم در هنگام صدور فاکتور آب معدنی و یا نوشابه هم ذیل مالیات بر ارزش افزوده قرار می‌گیرد در صورتی که پیش از این مالیات بر ارزش افزوده این کالا ها پرداخت شده است‌.

هراتی با بیان اینکه قاعدتا یکی از مطالبات به حق مردم تغییر رویکرد نظام مالیاتی هست که خوشبختانه در ۲سال اخیر این تغییر رویکرد حاصل شده است گفت: هوشمند سازی نظام مالیاتی صرفا یک شعار نیست و درواقع موضوعی باعنوان سامانه مودیان نمود پیدا کرده است.

او اظهار کرد: در حوزه کسب و کار این شفافیت باعث شده که سازمان مالیاتی بتواند در محاسبات مالیات دقیق عمل کند و مالیات را دقیقا منطبق بر درآمدهای مودیان محاسبه کند این سازوکار به واسطه صورت حساب های الکترونیکی رقم می‌خورد.

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی بیان کرد: در قانون پایانه های فروشگاهی (سامانه مودیان)، فعالان اقتصادی ملزم شدند بابت فروش کالا و خدمات خودشان یک صورت حساب الکترونیکی صادر کنند و یک نسخه از آن را به صورت چاپی دراختیار خریداران قرار دهند.

وی افزود: به افراد توصیه می کنیم که از رستوران داران درخواست صدور صورت حساب الکترونیکی کنند چراکه در صورت حساب الکترونیکی یک بار ارزش افزوده کالا از شما دریافت می‌شود ولی در غیر این صورت فروشنده می‌تواند ارزش افزوده دیگری نیز از شما دریافت کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید