رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: عملیات «طوفان الاقصی» برای همه غافلگیرکننده بود.

محمود عباس: «طوفان‌الاقصی» برای همه غافلگیرکننده بود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: عملیات «طوفان الاقصی» برای همه غافلگیرکننده بود و احدی انتظار آن را نداشت.

«محمود عباس» در گفت وگو با «الشرق الاوسط» از عزم تشکیلات خودگردان فلسطین برای تعامل با همه طرفهای عربی، منطقه ای و بین المللی به منظور جلوگیری از نکبت جدید برای ملت فلسطین دم زد.

عباس در ادامه از مواضع عربستان در زمینه مساله فلسطین تمجید کرد و آن را تاریخی، اصیل و ثابت دانست.

وی ادامه داد: دولت «جو بایدن» فشار واقعی و جدی به اسرائیل برای تثبت روند راهکار سیاسی منتهی به برپایی کشور مستقل فلسطین انجام نمی دهد.

این سخنان در حالی بیان می شود که روز گذشته نیز، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از حماس خواست با رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کند، به آن امید که جلوی وقوع فاجعه دیگری مثل نکبت ۱۹۴۸ (اخراج صدها هزار فلسطینی از خانه شان) گرفته شود.

به گزارش ایرنا، عباس در حالی مقاومت فلسطین را به آتش بس ترغیب می کند که حماس از ابتدای عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که هدفش آزادی اسرای فلسطینی و آماده انجام تبادل است.

حماس حتی برای نشان دادن حسن نیت، تعدادی از اسرای صهیونیست را داوطلبانه آزاد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی آتش‌بس را به حماس پیشنهاد می ‌کند که رژیم صهیونیستی بعد از چهار ماه، هنوز دستاورد نظامی قابل توجهی در غزه نداشته است.

آزادی اسرای صهیونیست، نابودی تونل‌ها و حماس، سیطره کامل بر نوار غزه از جمله اهداف اعلام شده مقامات صهیونیست بود که پس از ۱۳۰ روز هنوز محقق نشده‌ است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید