واقعیت فوتبال ما سکوهای فرسوده آزادی است. واقعیت فوتبال بازیکنان خارج از رده خارجی استقلال و پرسپولیس است که جز هزینه هیچ چیزی دیگری ندارند. واقعیت فوتبال ما عدم صعود به المپیک و قهرمانی در آسیا برای چهار دهه است.

تیم ملی فوتبال ایران به بدشانسی باخت یا به واقعیت‌ها؟

سلام نو – سرویس ورزشی: این روزها همه از حسرت باخت دوباره ایران در جام ملت‌های آسیا سخن می‌گویند، به خصوص با توجه به این نکته که باخت مقابل قطری بود که از سال 2000 به این سو در هیچ بازی رسمی ایران نبرده بود.

همه از ضعف تاکتیکی، اشتباه مربی و البته چرخش داوری به سمت میزبان سخن می‌گویند و در نهایت نیز مثل همیشه می‌گویند ابر و باد و مه خورشید در کار بودند که ایران برنده نشود. کار حتی به جایی رسیده که برخی با استیصال می‌گویند آیا خدا نباید به ما نگاه می‌کرد و آن ضربه دقایق آخر تبدیل به گل می‌شد تا بالاخره مردم ایران زیر بار مشکلات بسیار بهانه‌ای برای خوشحالی پیدا کنند؟

ضرب‌المثل‌های قدیمی را مرور کنیم. می‌گویند از تو حرکت از خدا برکت یا دست خدا با جماعت است. 

واقعیت این است که فوتبال هیچ کدام از این چیزها نیست و قاعده‌اش فراسوی این موارد است. فوتبال به رشد و پیشرفت پیوسته و البته شانس و معادلات فوتبالی درون زمین وابسته است. اگر پیشرفت و توسعه فوتبالی با کارکتر و البته کمی شانس همراه نشود در فوتبال موفق نمی‌شوید، حتی اگر انگلیس باشید و خالق فوتبال!

واقعیت فوتبال در آسیا این است که فوتبال ژاپن و کره چنان پیشرفت کرده‌اند که با فاصله بر قله آسیا ایستاده‌اند. در چند سال اخیر قطر و عربستان هم برنامه توسعه را تعریف کردند و دنبال تغییر سطح فوتبال خود هستند. نتیجه این پروژه برای عربستان لیگی با حضور ستارگان و برای قطر دو قهرمانی آسیا در چهار سال و حضور جام جهانی است.

در این چهار سال در فوتبال ایران چه اتفاقی افتاد؟ بعد از رفتن کارلوس کی‌روش فوتبال ایران به لطف مهدی تاج در چاه ویلمتوس افتاد، سرمربی که یکی از گران‌ترین جریمه‌های تاریخ ورزش کشور را روی دست ما گذاشت. بعد از آن هم که اسکوچیچ ناگهان سرمربی شد و تیم ملی را نجات داد دوباره سکان را زورکی به کی‌روش دادیم تا سنگین‌ترین شکست جام جهانی خود را با 6 گل از انگلیس بخوریم! حالا هم بعد بازگشته‌ایم به امیر قلعه‌نویی، مربی که ظاهرا تا جام جهانی بعدی سرمربی تیم ملی است.

در حالی که قطر میزبان جام جهانی می‌شود، عربستان رونالدو و چند ستاره دیگر را می‌خرد و هر دو کشور ورزشگاه‌های درجه یکی را در چهار سال می‌سازند ما نه تنها آجری روی آجر فوتبال خود نمی‌گذاریم بلکه ورزشگاه آزادی که نماد فوتبال ایران بود را نیز از دست می‌دهیم، ورزشگاهی که احتمالا با هزینه 50 میلیون دلاری به بهترین شکل بازسای خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران به بدشانسی باخت یا به واقعیت‌ها؟

تیم ملی فوتبال ایران به بدشانسی باخت یا به واقعیت‌ها؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید