زمستان یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به استانبول است. در این فصل به دلیل کاهش هجوم گردشگران، هزینه‌هایی مثل رزرو اقامتگاه و خرید بلیط کاهش می‌یابد.

تفریحات زمستانی استانبول که باید تجربه کرد

سفر در فصل زمستان دارای مزایای متعددی از جمله دریافت خدمات توریستی کم‌هزینه و خرید بلیط‌های ارزان است. سفر زمستانی می‌تواند مانند سفر در فصول دیگر لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد، البته به‌شرط انتخاب مقصد مناسب. شهر استانبول در ترکیه به‌عنوان یک انتخاب عالی برای سفرهای زمستانی در نظر گرفته می‌شود. گردشگران اغلب در فصل تابستان به استانبول می‌روند، بااین‌حال در فصل زمستان نیز تفریحات و جاذبه‌های گردشگری زیادی برای تماشا در این شهر وجود دارد. هدف این مقاله معرفی تفریحات زمستانی استانبول به افرادی است که قصد سفر در این فصل از سال را دارند.

۱. تله‌کابین استانبول

با خرید بلیط هواپیما استانبول و سفر به این شهر در فصل زمستان می‌توانید به تله‌کابین استانبول بروید. تله‌کابین استانبول یک تفریح زمستانی محبوب برای گردشگران است. بازدیدکنندگان با سوارشدن در تله‌کابین، می‌توانند چشم‌انداز وسیع شهر را به‌خوبی تماشا کنند. تله‌کابین پیر لوتی واقع در محله ایوب کابین‌های هشت‌نفره ایمنی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این تفریح، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی برای سفرهای گروهی است، زیرا بازدیدکنندگان می‌توانند با خیال راحت سوار تله‌کابین شوند و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرند. علاوه بر این، تپه زیبای پیر لوتی دارای یک تراس دنج و یک کافی‌شاپ است و گردشگران می‌توانند پس از تله‌کابین سواری، در هوای سرد استانبول یک نوشیدنی گرم بچشند.

۲. کاوش در محله ببک در استانبول

مهم نیست در چه فصلی از سال به استانبول سفر می‌کنید، شکم‌گردی یکی از تفریحات محبوب در تمام فصول استانبول است. بااین‌حال، در هوای سرد، زمانی که فعالیت‌های خارج از منزل چالش‌برانگیز است، کاوش در رستوران‌ها و کافه‌های بی‌شمار این شهر می‌تواند یکی از تفریحات زمستانی لذت‌بخش در استانبول باشد. این شهر رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیت متعددی دارد؛ اما محله ببک پرچم‌دار شکم‌گردی در استانبول است. این منطقه قدیمی که زمانی محل اقامت ماهیگیران یونانی بود، به یکی از معتبرترین و مجلل‌ترین محله‌های استانبول تبدیل شده است.

ببک دارای مجتمع‌های تجاری مجلل و طیف وسیعی از غذاخوری‌ها و کافی‌شاپ‌های شیک است که به آن لقب «بورس غذاهای ترکی استانبول» داده‌اند. قابل‌ذکر است، در طول فصل زمستان، یکی از غذاهایی که در اکثر رستوران‌های محله ببک ارائه می‌شود، ماهی کبابی لوفر است که به‌خاطر طعم بی‌نظیرش مشهور است.

۳. سورتمه‌سواری در دریاچه چلیدر

دریاچه چلیدر که به‌عنوان دومین دریاچه بزرگ آب شیرین در منطقه آناتولی شرقی شهرت دارد، در خارج از استانبول، در محدوده استان اردهان قرار دارد. در طول زمستان، دریاچه به‌سرعت یخ می‌زند و لایه‌ای از یخ به ضخامت ۲۵ سانتی‌متر روی آن تشکیل می‌شود که آن را به مکانی ایده‌آل برای فعالیت‌های زمستانی تبدیل می‌کند.

یکی از تفریحات زمستانی جذاب در این منطقه، سورتمه‌سواری در دریاچه یخ‌زده است که گردشگران ترک و خارجی را به خود جذب می‌کند. علاوه بر این، گروه‌هایی از گردشگران اغلب در اطراف دریاچه جمع می‌شوند، پیک‌نیک برگزار می‌کنند یا یک وعده‌غذایی خوشمزه در رستوران غذاهای دریایی اطراف دریاچه میل می‌کنند.

۴. گشت‌وگذار و خرید در بازار بزرگ

اگر از استانبول دیدن کرده‌اید، به‌احتمال زیاد نام بازار بزرگ معروف یا کاپالی چارشی، یک جاذبه مهم در این شهر پرجنب‌وجوش را شنیده‌اید. این بازار سنتی سرپوشیده است، بنابراین در ماه‌های سردتر در استانبول می‌توانید از آن بازدید کنید.

بازار بزرگ که در منطقه فاتح واقع شده، یک بازار قدیمی است و نزدیک به ۳۰۰۰ غرفه متنوع را در خود جای داده است که مجموعه‌ای از محصولات، صنایع دستی و ادویه‌های استانبول در آن‌ها به‌فروش می‌رسند. روزانه نزدیک به ۲۵هزار تا ۴۰۰هزار بازدیدکننده از این بازار دیدن می‌کنند که بسیاری از آنها گردشگران خارجی هستند.

هنگامی که بلیط استانبول به تهران را به‌قصد ترک استانبول تهیه کردید، قبل از مراجعه به فرودگاه، برای آخرین بار به این بازار جذاب بروید و سوغاتی‌هایی برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنید.

۵. شهربازی موی پارک

مراجعه به یک شهربازی سرپوشیده، یکی از تفریحات زمستانی لذت‌بخش در استانبول است. در روزهای سرد استانبول، حضور در پارک‌های تفریحی مانند موی پارک می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز به ارمغان بیاورد. این پارک که در مرکز خرید استانبول، تنها در ۲۰ کیلومتری میدان تقسیم قرار دارد، دارای بیش از ۱۲۰۰۰ متر مربع مناطق تفریحی است که سرگرمی‌هایی برای گروه‌های سنی مختلف ارائه می‌کند.

موی پارک دارای جاذبه‌های مختلف از جمله بازی برای کودکان چهارتا ده‌ساله در طبقه اول و سرگرمی‌هایی برای گروه‌های سنی بالاتر در طبقه دوم است. تفریحات مهیج این پارک شامل تونل وحشت، ترن هوایی پرسرعت، ماشین‌سواری و مرکز بازی‌های الکترونیکی است که یک سفر به‌یادماندنی را برای خانواده‌ها تضمین می‌کند.

تفریحات زمستانی استانبول که باید تجربه کرد

۶.  کافه گردی در استانبول

کافه گردی یک سرگرمی موردعلاقه گردشگران در استانبول است. بازدیدکنندگان در تمام طول سال از سرزدن به کافه‌های استانبول لذت می‌برند، بااین‌حال این تفریح، به‌خصوص در زمستان لذت‌بخش‌تر است. بیشتر کافه‌ها فضایی سرپوشیده دارند و در سرمای زمستان فضایی دنج و گرم را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، نوشیدنی‌های گرم و لذیذی در منوی کافه‌ها ارائه می‌شود که بازدیدکنندگانی که از سرمای هوا به کافه پناه می‌برند را حسابی گرم می‌کند.

۷. جشن‌های زمستانی استانبول

با نزدیک‌شدن به فصل زمستان، شهرهای بزرگ توریستی در سراسر جهان میزبان جشنواره‌های زمستانی جذابی هستند و استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شهر فصل را با جشنواره‌های زمستانی پرجنب‌وجوش آغاز می‌کند. جشنواره‌های خیابانی با اجرای موسیقی، منظره زمستانی شهر را زنده می‌کند و شادی و نشاط را به ارمغان می‌آورد. برای شرکت در این گردهمایی‌های پرشور، سفر خود را به استانبول در ماه نوامبر برنامه‌ریزی کنید. در این ماه مناطق اصلی و مراکز تجاری شهر با جشن‌های زمستانی متعدد شلوغ می‌شوند.

۸. پیست‌های اسکی در استانبول

به علاقه‌مندان به ورزش اسکی توصیه می‌کنیم که در فصل زمستان با سفر به استانبول لذت واقعی اسکی را در این شهر تجربه کنند. از نظر تاریخی، اسکی به‌عنوان یک روش حمل‌ونقل کاربردی در مناطق برفی، عمدتاً در کشورهای شمال اروپا رایج بوده است. امروزه اسکی هم به یک ورزش حرفه‌ای و هم به یک فعالیت تفریحی محبوب به‌ویژه در فصل سرما تبدیل شده است. پیست‌های اسکی کاراتپه و اولوداغ به‌عنوان مقاصد اصلی ورزش‌های زمستانی در استانبول شناخته می‌شوند و بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جذب می‌کنند.

تفریحات زمستانی استانبول که باید تجربه کرد

کلام آخر

زمستان یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به استانبول است. در این فصل به دلیل کاهش هجوم گردشگران، هزینه‌هایی مثل رزرو اقامتگاه و خرید بلیط کاهش می‌یابد. درحالی‌که برخی از فعالیت‌های تفریحی ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوند، تفریحات فراوان و متنوعی برای سرگرمی بازدیدکنندگان در ماه‌های زمستان وجود دارد. علاوه بر سرگرمی‌های زمستانی، پیاده‌روی در امتداد تنگه بسفر، چشیدن قهوه در کافه‌های جذاب شهر و کاوش در مکان‌های دیدنی شهر، نوید یک سفر بی‌نظیر و خاطره‌انگیز را می‌دهد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید