مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی بر صدور هشدار زرد از مردم بویژه کوهنوردان خواست از تردد در مسیرهای کوهستانی پایتخت خودداری کنند.

هشدار هواشناسی به تهرانی ها/ از تردد در مسیرهای کوهستانی خودداری کننی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حامد یزدی‌مهر روز یکشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس از بعد از ظهر فردا /دوشنبه تا صبح چهارشنبه ۱۸ بهمن/ دو سامانه بارشی در مناطق شمالی و نیمه غربی مستقر می‌شود که افزایش سرعت وزش باد در نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات را بدنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق این پیش بینی از عصر فردا تا صبح سه‌شنبه شاهد بارش باران و کولاک برف و وقوع مه در مناطق کوهستانی خواهیم بود، افزود: به همه رانندگان و مسافران توصیه می‌شود در صورت عدم ضرورت، از تردد در مسیرها و گردنه‌های برف گیر خودداری کنند و در صورت لزوم به تردد، ضمن احتیاط، تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از تداوم رصد و پایش های این اداره کل در خصوص مخاطرات احتمالی ناشی از بارش ها خبر داد و گفت: به همه دستگاه‌های خدمات رسان اعلام می‌کنیم نسبت به حضور به موقع و مداوم در مسیرهای دارای بارش، اقدام جهت شن و نمک پاشی به منظور کاهش لغزندگی محورها و پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب روها اهتمام ویژه داشته و از آمادگی تجهیزات و ماشین آلات جهت خدمت رسانی و امدادرسانی به موقع به مردم اطمینان حاصل کنند.

یزدی مهر همچنین توصیه کرد با توجه به احتمال وزش باد شدید در مناطق مذکور تمامی شهروندان و ذی‌نفعان تابلوهای تبلیغاتی، در خصوص استحکام سازی ساختمان‌های نیمه کاره و سست، داربست‌ها و پوشش گلخانه‌ها توجه داشته باشند و کوهنوردان نیز با توجه به توصیه‌های قبلی همچنان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید