«کارل ودرز» که در چهار فیلم اول «راکی» در کنار «سیلوستر استالونه» در نقش «آپولو کرید» ایفای نقش می‌کرد، در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

شوک به دنیای سینما / بازیگر مشهور سینما درگذشت

به گزارش سلام نو، «کارل ودرز» همچنین در سال ۱۹۸۷ در فیلم «غارتگر» بازی کرد و نقشی به یاد ماندنی درفیلم «هپی گیلمور» در کنار «آدام سندل» داشت و برای بازی در سریال «مندلورین» نامزد دریافت جایزه امی برای بهترین بازیگر مهمان در یک سریال درام شده بود.

او در انیمیشن «داستان اسباب‌بازی ۴» صداپیشگی شخصیت کارل را برعهده داشت و در مجموعه تلویزیونی «پرورش شکست خورده» ایفای نقشی خیالی از خودش را بر عهده داشت. از دیگر آثار او می‌توان به سریال‌های تلویزیونی «عدالت خیابانی»، «مستعمره»، «سپر»، «عدالت شیکاگو» و «برادران» و فیلم‌های «برخورد نزدیک از نوع سوم»، «شکار مرگ» و «بازگشت‌ها» اشاره کرد.

«کارل ودرز» پس از همکاری با «آدام سندلر» در سال ۱۹۹۶ در کمدی «هپی گیلمور»، برای مدت کوتاهی نقش خود را در فیلم «نیکی کوچولو» تکرار کرد و صداپیشگی شخصیتی در انیمیشن کمدی «هشت شب دیوانه‌وار» را بر عهده گرفت.

به گزارش ورایتی، «ودرز» در ۱۴ ژانویه ۱۹۴۸ در نیواورلئان متولد شد و ورزش‌های مختلفی از جمله بوکس، فوتبال آمریکایی، فوتبال، کشتی و ژیمناستیک انجام داد. او در کالج دانشگاه ایالتی سن دیگو فوتبال بازی کرد و همزمان در رشته هنرهای نمایشی به تحصیل پرداخت.

بازیگر مشهور و کهنه‌کار سینما درگذشت


او پس از حضور در فوتبال آمریکایی حرفه‌ای، به طور جدی‌تر به بازیگری پرداخت و نقش‌های کوچکی در فیلم‌های «باک‌تاون» و «فریدی فاستر» و همچنین سریال‌های تلویزیونی از جمله «وقت خوب»، «کونگ فو»، «کانن» و استارسکی و هاچ» ایفا کرد.

این بازیگر در فیلم «غارتگر» در نقش سرهنگ آل دیلون در کنار «آرنولد شوارتزنگر» و «جسی ونتورا» بازی کرد.

زمانی که «سیلوستر استالونه» از «وِدرز» اجازه خواست تا از تصاویری از او در ششمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «راکی» با عنوان «راکی بالبوآ» در سال ۲۰۰۶ استفاده کند، او نپذیرفت و علی‌رغم مرگ شخصیتش آپولو کرید، برای یک نقش واقعی در فیلم لابی کرد، اما در نهایت استالونه این موضوع را نپذیرفت و بازیگر دیگری را به خدمت گرفت.

«استالونه» و «ودرز» بعدها آشتی کردند و از تصاویر شخصیت آپولو کرید در فیلم‌های «کرید» استفاده شد که در آن «مایکل بی جردن» نقش پسر آپولو کرید را بازی می‌کرد.

«ودرز» در ادامه حرفه خود نقش‌های کوچک‌تری در سریال‌های تلویزیونی ایفا کرد و قسمت‌هایی از آن‌ها را نیز کارگردانی کرد. او اولین نامزدی امی خود را در سال ۲۰۲۱ برای سریال «مندلورین» دیزنی پلاس به دست آورد که در آن در ۹ قسمت در سه فصل نقش گریف کارگا را بازی کرد. او برای قسمت‌های ۱۲ و ۲۰ این سریال روی صندلی کارگردانی نیز نشست.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید