در این نشست که با حضور مهدی صفری، نماینده ایران در بریکس (شرپا) و «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو برگزار شد، لاوروف با انتقاد از کشورهای غربی، تاریخ 500 سال اخیر جهان را استعماری خواند که نظر اقلیت بر اکثریت اولویت داشته است.

ایران در نشست بریکس جنایات رژیم اسرائیل در غزه را محکوم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فردا مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه و نماینده ایران در جلسه نمایندگان کشورهای بریکس در مسکو جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کرد.

جلسه نمایندگان کشورهای بریکس امروز چهارشنبه در دومین روز خود با حضور «سرگی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، و نمایندگان 9 کشور عضو بریکس در مسکو برگزار شد.

وی بریکس را بستری برای تغییر در نظم جهان خواند.

لاوروف دلار را سلاح غرب برای حل مسائل سیاسی در راستای نظرات خود خواند و با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در غزه، اظهار داشت که غرب با سلطه بر رسانه‌ها، واقعیت را وارونه کرده است.

مهدی صفری نماینده کشورمان در بریکس نیز جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه را محکوم و تاکید کرد که در غزه جهان شاهد نسل‌کشی آشکار رژیم صهیونیستی است.

وی بر ارسال سریع کمک‌های بشردوستانه به غزه و برقراری آتش‌بس تاکید و از ابتکار آفریقای جنوبی در طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی حمایت کرد.

نشست نمایندگان ملی بریکس به مدت 3 روز در مسکو در حال برگزاری است./تسنیم


 
کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید