در جریان معاملات روز جاری گروه‌هایی همچون محصولات کانی غیرفلزی و گروه انبوه‌سازی و مستغلات به همراه گروه‌های لیزینگ و لاستیک و پلاستیک اوضاع بهتری نسبت به بزرگان بازار داشتند.

پیش‌بینی وضعیت بورس برای فردا دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش سلام نو به نقل از ایسکانیوز، در جریان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تنها با رشد ۱۲۰۶ واحدی کار را تمام کرد اما اوضاع برای اهالی شاخص هم وزن به مراتب بهتر از کل بود به طوری که نمادهای گروه‌هایی همچون محصولات کانی غیرفلزی، انبوه‌سازی و مستغلات، لیزینگ و لاستیک و پلاستیک به همراه گروه محصولات کشاورزی رخ کاملا مثبتی را به خود گرفتند.

شاخص هم وزن بیش از ۷ هزار واحد رشد داشت تا نشان دهد که قرار است افت های هقته پیش خود را جبران کند.

ارزش بازار خود را در یک قدمی ۷ هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دید اما ارزش معاملات رویه کاملا بدی را به خود گرفت و عدد ۵۳۰۰ میلیار تومان برای روز جاری رقم خورد.

گفته می شود در این اوضاع نسبتا ناآرام بازار قرار است عرضه اولیه دیگری در بازار سرمایه انجام شود و نماد فنر به روش ترکیبی در روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه با ظرفیت حداکثر ۴۰۰ سهم برای هر کد عرضه شود. همچنین قیمت ارزشگذاری شده این نماد را حدود ۷۸۸ تومان عنوان کرده‌اند.

امروز تعداد زیادی از شرکت های بورسی درخواست افزایش سرمایه از محل سود انباشته خود را مطرح کردند. پارسیان، فارس، فملی، مداران، کوثر، فولای، قمرو، پدرخش، دماوند، خفنر، کرازی، آسیاتک، دامین، وتوشه و نماد تجلی از حمله این نمادها بودند.

اما اقدامی دیگر از سوی مجلس صورت گرفت و قرار است که صرافی ها و صادرکنندگان حقیقی و حقوقی مکلف شوند تا اطلاعات مربوط به دارایی‌های ارزی و جریان درآمد ارزی تحت مالکیت خود را تحت ضوابط و مطابق با شیوه‌ای که بانک مرکزی مشخص می‌کند در اختیار این بانک قرار دهند.

همچنین در روز جاری خبرگزاری تسنیم نوشت که اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که سکه‌های جدید و بدون تاریخ که توسط بانک مرکزی ضرب شده، به زودی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه خواهد شد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز اعلام کرده که ۱۱ ناشر سود سنواتی و جاری صاحبان سهام خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام برای ۵۰۲ هزار سهامدار در اولین هفته بهمن ماه واریز کردند.

همچنین این شرکت اعلام کرده است که ‌تعداد سهامداران فعال در بازار در هفته گذشته، رقمی بالغ بر ۵۷۷ هزار و ۲۴ نفر بوده است که این رقم برای حدود یک ماه گذشته در حوالی ۳۰۰ هزار کد گزارش شده بود.

بررسی تکنیالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری با رشد ۱۲۰۶ واحدی همراه شد و این رشد نسبت به شاخص هم وزن خیلی کمتر بود . شاخص هم وزن امروز روز بهتری را سپری کرد و رقم ۷۱۲۳ واحد را به عنوان رشد در کارنامه بهمن ماه خود ثبت کرد تا افت روزها و هفته گذشته خود را کم کند.

از منظر تکنیالی در روزهای پیشین در خصوص میانگین‌های ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه به اندازه کافی صحبت کرده‌ایم و امروز صرفا مرور کوتاهی روی این موارد خواهیم داشت.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت هفته پیش به رقم ۲.۱ میلیون واحدی نزدیک شد محلی که به عنوان میانگین‌های متحرک ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه شاخص از آن یاد می‌شود و اهالی بازار به میانگین ۲۰۰ روزه بازار اهمیت و وزن زیادی می‌دهند.

در صورتی که که شاخص کل این حمایت‌ها را از دست می‌داد (و یا از دست بدهد) اتفاقی که برای شاخص کل در محدوده ۲.۲ میلیون واحدی در تابستان سال جاری رقم خورد برای آینده بازار اتفاق خواهد افتاد و کار برای شاخص در ماه های آتی سخت خواهد شد.

اما تا این جای کار این میانگین ها وضعیت بهتری را به خود گرفته‌اند و تکنیکالیست های بازار سرمکایه امیدوار هستند که این میانگین به عنوان سطوح حمایت خیلی خوبی عمل کنند تا شاهد افزایش بازدهی بازار سرمایه برای روز های پایانی سال جاری باشیم و شاخص کل سال ۱۴۰۲ را با ارقام بالاتری به پایان برساند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید