رئیس‌جمهور در نشست خبری مشترک با اردوغان گفت: موضوع مهم جلسه با آقای اردوغان تصمیمی بود که در مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرائم سازمان‌یافته گرفتیم.

نشست خبری رئیسی با اردوغان /ایران در مبارزه با تروریسم و امن کردن منطقه از حضور اشرار هیچ تردیدی به خود راه نمی دهد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور در نشست خبری مشترک با اردوغان گفت: نسبت به مسائل اقتصادی و تجاری به دنبال برداشتن گام‌هایی جدید و رساندن سطح روابط تجاری و اقتصادی به ۳۰ میلیارد دلار هستیم.

نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران و ترکیه پس از دیدار رئیسی سیدابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان برگزار شد. 

رئیس‌جمهور کشورمان در این نشست خبری مشترک، طی سخنانی اظهار داشت:بسیار خرسندم از اینکه امروز در کشور دوست، برادر و همسایه‌مان ترکیه هستیم و نشست عالی همکاری‌های اقتصادی دو کشور با حضور رئیس‌جمهور محترم کشور ترکیه و وزرا و مسئولان این کشور با مسئولان جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه ما نقطه نظرات مشترکی را با رئیس‌جمهور محترم و دولت ترکیه داشتیم و به دنبال همکاری‌های بسیار خوبی که با کشور ترکیه داشتیم، مقرر کردیم که سطح این روابط را ارتقا و توسعه دهیم و معتقدیم که ظرفیت ایران و ترکیه بالا است و با این ظرفیت‌هایی که بین دو کشور وجود دارد می‌توان سطح روابط در همه حوزه‌های را توسعه داد.

رئیسی خاطرنشان کرد: نسبت به مسائل اقتصادی و تجاری به دنبال برداشتن گام‌هایی جدید و رساندن سطح روابط تجاری و اقتصادی به  30 میلیارد دلار هستیم که با تلاش دولت جمهوری اسلامی ایران و فعالان تجاری دو کشور امکان پذیر است.  در حوزه انرژی ظرفیت بسیار خوبی در ایران وجود دارد و ما تصمیم گرفتیم که نسبت به توسعه روابط در حوزه انرژی نفت و گاز با کشور ترکیه  اقدام کنیم. همچنین در جلساتی که داشتیم تصمیم بر این شد که در حوزه جاده‌های مواصلاتی گام‌های بیشتری را برداریم. 

رئیس‌جمهور گفت:  با توجه به حوزه تمدنی، تاریخی و پیشینه کهنی که هر دو کشور دارند و در حقیقیت دو کشور در یک حوزه تمدنی قرار دارند ما می‌توانیم در راستی ارتقای روابط فرهنگی گام‌هایی رو به جلویی برداریم. 

وی ادامه داد: همچنین در نشست مشترک با آقای اردوغان تصمیم بر این شد که در بحث  مبارزه با تروریسم، مواد مخدر، جرائم سازمان یافته همکاری های بین دو کشور گسترش پیدا کند. جمهوری اسلامی در جهت مبارزه با تروریسم هیچ تردیدی به خود راه نداده است. 

 رئیس‌جمهور با بیان اینکه گروه‌های تروریستی که مورد حمایت غرب هستند در جای جای منطقه در حال جنایت‌اند، گفت:  امروز راهکار برخورد با تروریسم همکاری و اراده جدی کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم است. ما معتقدیم که امنیت ترکیه و سایر کشورهای منطقه امنیت ایران است لذا مصمم هستیم که با تروریسم مقابله کنیم و معتقدیم که می‌توانیم با این پدیده دست ساخته نظام سلطه برخورد کنیم. 

رئیسی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه عنوان کرد: مسئله ای که تمام وجدان‌های بیدار در جهان را هشیار کرده به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیست است. مسئله فلسطین امروز  مسئله اول جهان اسلام و شاید جهان بشریت است و همگان نسبت به این ظلم‌ها و  جنایت‌ها متاثر هستند. 

وی تاکید کرد: بدتر از این جنایات، آن است که این اقدامات مورد حمایت رسمی آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی بوده و در حقیقت آمریکا است که مرتکب جنایات در غزه می‌شود. تاسف‌بار تر از این عدم کارآمدی سازمان بین المللی برای برخورد با جنایات رژیم صهیونیستی است. آنانی که مدعی حفظ حقوق بشر هستند امروز از کارآمدی به حاشیه رفتند و هیچ کارایی ندارند و حتما همکاری ما با ترکیه و سایر کشورها و مردم آزادانه جهان می‌تواند جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را متوقف کند. 

وی افزود:  موضوع مهم جلسه با آقای اردوغان تصمیمی بود که در مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرائم سازمان‌یافته گرفتیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران در مبارزه با تروریسم و امن کردن منطقه از حضور اشرار هیچ تردیدی به خود راه نمی دهد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید