ایالات متحده آمریکا با ثروت ۱۴۵ تریلیون دلار، بخش قابل توجهی از ثروت جهانی را به خود اختصاص داده است.

مجموع ثروت جهان به ۴۵۰ تریلیون دلار رسید / ثروت ایران چقدر است؟
تازه‌ترین آمار توزیع جهانی کل ثروت نشان می‌دهد که مجموع ثروت جهان به ۴۵۰ تریلیون دلار رسیده است. کشورهایی که بیشترین ثروت را دارند، ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه و هند هستند. در واقع، این هفت کشور مجموعاً ۶۹ درصد از ثروت جهان را در اختیار دارند.

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، ایالات متحده آمریکا با ثروت ۱۴۵ تریلیون دلار، بخش قابل توجهی از ثروت جهانی را به خود اختصاص داده است. کشورهای چین با ثروت ۸۵ تریلیون دلار در رده دوم و کشور ژاپن با ثروت ۲۶ تریلیون دلار در رده سوم است. عموم ثروت جهان در سه قاره آمریکای شمالی، آسیا و اروپا توزیع شده و قاره آفریقا فقیرترین قاره جهان است.

ثروت ایران ۲ تریلیون دلار است که کمتر از نیم درصد ثروت جهانی را شامل می‌شود. ایران در این جدول کنار کشورهایی نظیر عربستان و سنگاپور قرار گرفته و ثروت ایران از ثروت سایر کشورهای حوزه خلیج فارس بیشتر است.

شکاف ثروت بین فقیر و غنی در دهه‌های اخیر افزایش یافته است. بر اساس گزارش آکسفام، ۲۶ میلیاردر برتر دارای ثروت بیشتری از مجموع ۳.۸ میلیارد نفر فقیرتر هستند.

در واقع مجموع ثروت تنها ۲۶ نفر معادل ثروت تقریباً نیمی از جمعیت جهان است.

اکثر میلیاردرها در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا متمرکز هستند. در مقابل، مناطقی مانند آفریقا و بخش‌هایی از آمریکای لاتین میلیاردرهای کمتری دارند و این مناطق همچنین ثروت کمتری دارند.

توزیع جهانی ثروت در میان میلیاردرها بینشی را در مورد موضوع گسترده توزیع ناعادلانه ثروت در سراسر جهان فراهم می‌کند و بحث تمرکز ثروت و افزایش فاصله طبقاتی مردمان جهان را به‌عنوان یک چالش مطرح می‌کند.

کل ثروت جهان چقدر است؟ ///

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید