همزمان با افت سنگین نماگرهای تالار شیشه‌ای، شاخص کل پس از شکست حمایت خود، تثبیت کرد. اما محدوده حمایتی بعدی شاخص کل کجاست و سرنوشت بازار در آخرین روز معاملاتی هفته چگونه رقم خواهد خورد؟

پیش‌بینی وضعیت بورس برای فردا چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش سلام نو به نقل از ایسکانیوز، در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 1.24 درصدی، معادل 26 هزار و 514 واحد پایین رفت و در سطح دو میلیون و 120 هزار و 48 واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی بدتر را به ثبت رساند. به این ترتیب، شاخص هم‌وزن با افت 2.12 درصدی (معادل 15 هزار و 658 واحد)، تا پله 724 هزار واحدی کاهش یافت.

شاخص‌ کل فرابورس نیز با افت 1.54 درصدی معادل 394 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح 25 هزار و 129 واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، پنج هزار و 642 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز 9.6 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه تداوم صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از خروج 938 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

ارزش دلاری بازار آب رفت

به نظر می‌رسد تصمیمات خلق الساعه از سوی مدیران دولتی، بی‌اعتنا به اعتماد و سرمایه سهامداران بورسی، زخم دیگری بر جان بازار باقی گذاشته است. دستبرد دولت به سود شرکت‌های سهامی عام، برای چندمین بار در سال‌های اخیر اتفاق افتاده و این بار نوبت به شرکت‌های پالایشی رسیده است.

تصمیمات آنی و نبود ثبات در قوانین و مقررات، یکی از ریسک‌های سیستماتیک بازار به شمار می‌آید که سرمایه‌گذاران را برای کوچ به سوی بازارهای موازی مجبور کرده است. به طوری که طی تنها یک ماه گذشته، ارزش دلاری بازار 14 میلیارد دلار افت کرده و از ارتفاع 170 میلیارد دلاری در پله 156 میلیارد دلار قرار گرفته است.

با این وجود، بازگشت صندوق اهرم به سوی مثبت دامنه نوسان، نشانه‌ای مثبت برای معاملات آخرین روز هفته جاری‌ست اما در نهایت، قیمت‌ها تعیین کننده خواهند بود. کارشناسان معتقدند بازار دچار حباب منفی شده و بخش زیادی از نمادها در سطوح قیمتی قرار گرفته‌اند که گنجایش افت بیشتر را ندارند.

از این رو قیمت‌های جذاب، با وجود مطرح بودن ریسک‌هایی که بازار سهام با آن‌ها مواجه است، خریداران خود را خواهد داشت.

پیش بینی بورس چهارشنبه

محدوده حمایتی دو میلیون و 150 هزار واحدی نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به‌عنوان سنگر مهم خریداران، در روز دوشنبه فروریخت. همچنین شکست این محدوده با کندلی که از معاملات روز سه‌شنبه در نمودار شاخص کل به جا ماند، تثبیت شد. حمایت بعدی شاخص کل روی چارت این نماگر ترسیم شده است.

دو گره معاملاتی در سطوح دو میلیون و 99 و همچنین دو میلیون و 70 هزار واحدی شاخص کل دیده می‌شود و پس از آن، محدوده دو میلیون و 52 تا دو میلیون 58 هزار واحد، سنگر دیگر خریداران بازار سهام است.

نظر به اینکه شاخص کل، روز چهارشنبه با تراز 38.2 درصد رشد آبان و آذر مواجه خواهد شد، در راستای پیش بینی بورس چهارشنبه می‌توان بیان کرد، از شدت هجومی بودن فروشندگان کاسته شود و در میانه‌های بازه معاملاتی، بازار سهام رگه‌هایی از تعادل را نشان دهد. با این وجود انتظار می‌رود روند خروج پول از بازار در معاملات چهارشنبه نیز حفظ شود.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید