۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 55492305

سفر به کشوری دیگر نیازمند گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد است همراه باشید تا بدانیم وقت سفارت چیست.

وقت سفارت چیست؟

به گزارش سلام نو اگر قصد اخذ ویزای یکی از کشورهای اروپایی، آمریکایی را داشته باشید؛ باید قبل از مراجعه به سفارت از این مرکز وقت بگیرید. با اخذ این وقت ملزم می شوید تا در تاریخ و ساعتی که برای شما مشخص شده است به سفارت مراجعه کنید.

در حقیقت وقت سفارت برای ایجاد نظم بیشتر در سفارت ارائه می شود. به این ترتیب خبری از صف های طولانی، هرج و مرج و بی نظمی در سفارت نیست. متقاضیان اخذ ویزا می توانند به راحتی و بدون هدر رفتن زمان اقدام به ارائه درخواست خود مبنی بر اخذ ویزا به سفارت نمایند.

برای اخذ وقت سفارت می توانید به صورت فوری، عادی، حضوری یا آنلاین اقدام نمایید. در ادامه انواع این وقت ها را برای شما توضیح خواهیم داد. اما نکته ای که در تمام این ها وجود دارد اهمیت زمان است.

وقت سفارت

برای ورود به هر کشوری، مسافران لازم است در کنار پاسپورت، ویزای آن کشور را هم به‌عنوان مجوزی برای حضور در خاک آن را دریافت کنند. بدون ویزا می‌توان وارد برخی از کشورهای همسایه مانند ارمنستان، ترکیه و عراق شد، اما کشورهای حوزه شینگن، کانادا، آمریکا و … قوانین سفت‌وسختی برای صدور ویزا دارند که یکی از آن‌ها، نیاز به مصاحبه و ارائه مدارک است.

وقت سفارت چیست؟

این مدارک را نمی‌توان آنلاین یا از طریق پیک برای سفارت ارسال کرد و لازم است حتما به‌صورت حضوری در محل سفارت کشور مقصد حاضر شده و ضمن انگشت‌نگاری، مدارک موردنیاز را کامل ارائه کنید. بعضی سفارتخانه‌ها حتی وقت مصاحبه هم برای شما تعیین می‌کنند تا با جزئیات سفر شما آشنا شوند. حضور در سفارت در زمان تعیین‌شده، اهمیتی بالا داشته و در روند صدور ویزا بسیار اثرگذار خواهد بود.

به‌صورت کلی، دو نوع وقت سفارت داریم: عادی و فوری. اما تفاوت آن‌ها در چیست؟

وقت سفارت عادی

این همان حالت عادی دریافت نوبت است که بعد از مراجعه به‌صورت حضوری به دفاتر کارگزار یا ثبت درخواست از طریق سایت، وقت عادی سفارت برای شما تعیین می‌شود و بیشتر مناسب افرادی است که عجله‌ای برای خروج از کشور ندارند. متقاضیان همچنین می‌توانند تا زمان رسیدن نوبت خود، مدارکشان را تکمیل کنند.

وقت سفارت فوری

اگر به هر دلیلی، مثل قرارهای کاری یا مسائل درمانی، نیاز به تعیین وقت فوری در سفارت را داشته باشید، باید وقت فوری بگیرید. معمولا همه مردم به‌آسانی نمی‌توانند وقت فوری بگیرند و در صورت تعیین وقت، باید هزینه بالاتری را هم پرداخت کنند.

حالا که متوجه شدید «وقت سفارت فوری چیست؟» و چه تفاوتی با وقت عادی دارد، بهتر است در مورد شیوه دریافت این وقت، کمی صحبت کنیم.

گام اول برای گرفتن وقت سفارت، ثبت درخواست است. شیوه انجام این کار برای تعیین وقت سفارت به دو صورت حضوری و آنلاین انجام می‌شود.

وقت سفارت چیست؟

ثبت درخواست مراجعه

اگر به‌صورت حضوری به دفاتر کارگزار سفارت‌ها مراجعه کنید، باید اطلاعات هویتی خود را ارائه کرده و ضمن پرداخت هزینه، برای تعیین زمان مراجعه، نوبت بگیرید. مسافران همچنین این امکان را دارند که به سایت سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه کرده و درخواست خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنند؛ در این صورت باید اطلاعات کامل‌تری را ارائه کرد. فارغ از اینکه کدام شیوه را انتخاب می‌کنید، قبل از مراجعه حتما باید بلیط را تهیه کرده و تاریخ سفر خود را در کنار ووچر هتل، دعوت‌نامه و … در اختیار سفارت قرار دهید.

هزینه ثبت درخواست به‌صورت آنلاین باید با استفاده از کارت‌های بانکی بین‌المللی پرداخت شود. بعد از آن، نوبت به جمع‌آوری مدارک می‌رسد. زمان مراجعه شما نیز معمولا بر اساس تاریخ بلیط هواپیمای شما یا خالی بودن برنامه خود سفارت تعیین می‌شود.

جمع‌آوری مدارک و حضور در سفارت در تاریخ تعیین شده

بعد از ثبت درخواست، نوبت به جمع‌آوری مدارک موردنیاز می‌رسد. موارد زیر، از اصلی‌ترین مدارکی هستند که باید در زمان مراجعه به سفارت یا مصاحبه، ارائه کنید و مابقی موارد می‌تواند بنا بر قوانین هر کشور، متفاوت باشد:

  • فرم درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • دو قطعه عکس رنگی با پس‌زمینه سفید یا کرم
  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار از زمان بلیط هواپیما
  • جزئیات مربوط به برنامه سفر؛ بعضی از سفارتخانه‌ها ممکن است اطلاعات مالی، گردش حساب و مواردی ازاین‌دست را از شما طلب کنند تا مطمئن شوند که توانایی پرداخت هزینه‌ها را دارید.
  • اطلاعات بیومتریک مانند اثر انگشت؛ این مورد بیشتر مخصوص حالتی است که مدت‌زمان سفر شما و اقامت در کشور مقصد، طولانی باشد.

وقت سفارت چیست؟

بعد از تهیه مدارک موردنیاز، باید آن‌ها را به دفاتر دارالترجمه بسپارید تا از لحاظ نگارشی و محتوایی، هیچ اشکالی وجود نداشته باشد.

برخی از کشورها، هیچ سفارتی در ایران ندارند و حتی سفارتخانه‌های دیگر کشورها نیز کارهای مربوط به آن‌ها را انجام نمی‌دهند؛ در این صورت باید به سفارت کشور مقصد در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید؛ در چنین شرایطی، ثبت درخواست آنلاین می‌تواند کارهای شما را حسابی جلو بیندازد.

گرفتن وقت سفارت به انگلیسی

اما از اصطلاحات سفر و ویزا که نیاز دارید به همین ها محدود نمی‌شوند. بلکه شما باید برای حل مشکلات گمرک، تحویل و تطبیق مدارک شناسایی هم با ماموران و پلیس فرودگاه صحبت کنید. برای پاسخ به این نیاز هم اصطلاحات واضح و از پیش طراحی شده‌ایی وجود دارد.

  • اگر از شما گذرنامه و مدارک را خواستند واژه Identification یا به اختصار ID را به کار می‌برند.

زمانی که شما وارد کشوری جدید می‌شوید باید از بخش Customs عبور کنید. در حقیقت این جا شما را و بار های شما را بازرسی می‌کنند. مهمترین پرسشی که از شما می‌شود و باید دقیق پاسخ دهید اینست:

  • ?Have anything to declare : این اصطلاح به معنای ” آیا چیز غیر قانونی به همرا دارید؟” و در پاسخ باید بگویید “No” یعنی “نه”.

از پرسش های دیگری که شما باید با آن ها حتما آشنا باشید به ترتیب می‌توان به موارد زیر اشارم ه کرد:

  • Have your passport ready. : گذرنامه خود را آماده کنید.
  • You should present your passport here : گذرنامه تان را باید اینجا ارائه کنید.
  • ?Who is the holder of this passport : صاحب این گذرنامه کیست؟
  • You should join the end of the queue/ line. : شما باید به ته صف بروید.
  • Wait here to have your passport stamped. : صبر کنید تا گذرنامه شما مهر شود.
  • This passport is out-of-date./ this passport has expired : گذر نامه فاقد اعتبار است.

وقت سفارت چیست؟

اصطلاحات سفر و ویزا

  • I need to renew my passport next year : سال دیگر باید گذرنامه‌ام را تعویض کنم.
  • It is your responsibility to be in possession of a valid passport and any visa which may be necessary : در اختیار داشتن گذرنامه دارای اعتبار و ویزا مورد نیاز مسئولیت شما است.
  • You should carry your passport everywhere you go : در دست داشتن گذرنامه در همه جا مسئولیت شما است.
  • If there is a problem with your passport, they’ll seize your passport and bar you from leaving the country. : در صورت مشکل داشتن گذرنامه شما مسئول هستید و از خروج شما جلوگیری خواهد شد.
  • ?When your visa expires, they will deport you to your own country : به محض تمام شدن اعتبار ویزا به کشور خودتان باز خواهید گشت.
  • He / She wants to make sure your passport is not a forged/ false one.: او (مذکر / مونث) می‌خواهد مطمئن شود که گذرنامه شما جعلی نیست.

اگر از شما هدف از سفر را بپرسند شما نباید پاسخ های طولانی و یا داستان تعریف کنید. کوتاه و رسا پاسخ دهید تا زمان کمتری معطل شوید. به طور مثال می‌توانید از اصطلاحات سفر و ویزا آماده زیر استفاده کنید:

  • I am traveling for leisure : من برای تفریح سفر می‌کنم.
  • I am visiting family : من برای ملاقات با خانواده‌ام سفر می‌کنم.
  • I will be here for … days : من به مدت … روز اقامت خواهم کرد.
  • …I am staying : من در … اقامت خواهم کرد.
  • I am traveling for work : من به خاطر کار سفر می‌کنم.
  • I have a connecting flight : این توقف در میانه پرواز صورت گرفته است.

وقت سفارت چیست؟

اصطلاحات سفر و ویزا و ارتباط با سفارت

پس از رسیدن به مقصد با سفارت کشور خودتان یا پیش از سفر با سفارت کشور خارجی شاید بنابر دلایلی نیاز باشد تماس برقرار کنید. پرسش های استانداردی برای همین منظور وجود دارد.

  • ?Do you know any of the embassy officials : هیچکدام از مقامات سفارت را می شناسی؟
  • ?Excuse me, sir. What documents do I need to get a visa : ببخشید قربان (شخص مذکر)، برای گرفتن ویزا چه مدارکی نیاز است؟
  • You have to jump through hoops to get your visa in time : برای اینکه ویزایت را به موقع بگیری باید از هفت خوان رستم بگذری.
  • ?Is this visa renewable : آیا این ویزا قابل تمدید است؟
  • .The average turnaround for a passport application is … working days : میانگین زمان مورد نیاز برای رسیدگی به درخواست گذرنامه روز کاری است.
  • Your application is hereby refused : درخواست شما رد شده است.

  • The visa is for … days, extendable to one month : این ویزا برای … روز صادر شده و قابل تمدید به یک ماه است.
  • ?When will you issue a visa for me : کی ویزا من صادر می‌شود؟
  • ?Can’t I extend my visa : نمی‌توانم ویزا را تمدید کنم؟
  • It can take a long time for your visa application to be processed : رسیدگی به درخواست شما می‌تواند زمانبر باشد.

نکات مهم وقت سفارت

  1. وقت واقعی بگیرید.

در این راه ممکن است برخی از افراد سودجو شمارا فریب دهند و با اخذ پول‌های هنگفت وقتی برای مراجعه به شما ارائه ندهند. برای اطمینان از واقعی بودن حتماً برگه وقت را از شخص دریافت کنید و استانداردهای آن را بررسی کنید.

  1. وقت‌شناس باشید!

برای مراجعه به سفارت به‌خصوص هنگام وقت سفارت آلمان سعی کنید سی دقیقه قبل در محل حاضر شوید. درصورتی‌که تأخیر داشته باشید؛ سفارت شمارا نمی پذیرد و در نتیجه باید دوباره اقدام کنید.

  1. پول نقد همراه داشته باشید.
  2. برای این که هزینه صدور ویزا را به سفارت بپردازید باید کل هزینه را به صورت یورو یا دلار ( با توجه به قوانین سفارت) همراه داشته باشید.
  3. درگیر باقی مانده پول نشوید!

وقت سفارت چیست؟

با توجه به تعداد مراجعه کنندگان به سفارت بهتر است پول سفارت را بدون کم‌وزیاد بپردازید تا درگیر باقی مانده پول نشوید؛ ممکن است باقی مانده ای به شما برنگردانند.

  1. با لباس رسمی وارد شوید.

لباس رسمی بپوشید و مرتب وارد سفارت شوید. نوع برخورد شما بسیار اهمیت دارد.

  1. برخورد با افراد غریبه

سعی کنید با افرادی که نمی‌شناسید برخورد نداشته باشید و باکسی صحبت نکنید.

  1. وسایل ممنوعه

ورود به سفارت همراه با انواع سلاح سرد، گرم، وسایل آتش‌زا، سوزن، سنجاق و ... ممنوع است. البته داشتن وسایل دیجیتال مانند تلفن همراه و ساعت دیجیتال و ... نیز ممنوع است.

  1. رمز موفقیت آرامش است.

در صورتی که با شما مصاحبه کردند، آرامش داشته باشید و بدون استرس پاسخ دهید.

  1. صداقت مهم‌ترین رکن ویزا

دقت داشته باشید که در تمام مراحل صداقت داشته باشید. از مدارک تقلبی و جعلی استفاده نکنید و هر سؤالی که از شما پرسیدند صداقت داشته باشید. در غیر این صورت سفارت عدم صداقت شما را متوجه می شود و ریجکتی دست آورد شما خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید