بازرس سازمان هواپیمایی کشور روایتی از ماجرای خلبانی داماد حسن روحانی ارائه کرده است.

ماجرای عجیب خلبانی داماد حسن روحانی به روایت بازرس ویژه / دستکاری آزمونی که اصلا شرکت نکرده است

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، نعمت‌اله سرلک بازرس ویژه سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص پرونده کامبیز مهدیزاده داماد رئیس جمهور سابق(آقای حسن روحانی) به بیان توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: آقای کامبیز مهدی‌زاده فرساد داماد رئیس جمهور سابق، سال ۱۳۸۷ طی یک قرارداد با یکی از مراکز آموزش های هوایی تحت آموزش خلبانی شخصی با عنوان ppl قرار می گیرد. سال بعد (۱۳۸۸) دوره خلبانی بازرگانی (CPL) را شروع می کند.

او گفت: براساس مدارکی که موجود است، ایشان در ۲۱ اسفند سال ۱۳۹۶ در ازمون CPL سازمان هواپیمای کشوری شرکت می کند و با نمره ۶۲ مردود می شود. مجدداً سال بعد یعنی ۱۰ اردیبهشت ۹۷ ایشان در این آزمون شرکت می کند و با نمره ۶۴ بازهم مردود می شود. برای بار سوم در آزمون ۷ دی ۹۷ شرکت می کند و با نمره ۶۵ مردود می شود.

سرلک با تأکید براینکه نمره بالای ۷۰ در آزمون خلبانی بازرگانی (CPL) قبولی حساب می‌شود، تصریح کرد: آقای مهدیزاده بعد از اینکه در سه آزمون مردود می شود، درخواستی از رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشور می‌کند؛ می گوید که بازبینی و بررسی شود که چرا در این آزمون بنده مدام رد می‌شوم؟!

بازرس ویژه سازمان هواپیمایی کشوری افزود: به دنبال این درخواست آقای مهدی‌زاده، رئیس وقت سازمان هواپیمایی دستور می‌دهد یک تیم تشکیل شود؛ یک تیم ۵ نفره تشکیل و موضوع را بررسی می‌کنند، امتحانات و نمرات را مورد بررسی و بازبینی قرار می‌دهند و در نهایت موضوع فاقد شبهه اعلام می‌شود. اما این تیم به رئیس وقت سازمان هواپیمایی یک پیشنهاد می‌دهند و می‌گویند برای ارفاق به ایشان و بعضی از شرکت‌کنندگان دیگر در آزمون، یکی از سوالات آزمون که بیشترین نمره منفی را داشته، حذف کنیم! در مدارک هم موجود است، سوال شماره ۴۲ از این آزمون ۱۱ تیر ۱۳۹۷ حذف می‌شود.

سرلک تأکید کرد: نکته مهم البته همینجاست؛ این سوال از آزمون تیر سال ۹۷ حذف می‌شود درحالی که آزمون‌هایی که مهدیزاده شرکت کرده و مردود شده در تاریخ‌های دیگری بوده است. مهدیزاده در ۱۱ تیر سال ۹۷ هم ثبت نام کرده بود که برای بار چهارم در آزمون شرکت کند ولی غیبت داشته و در آزمون شرکت نکرده است.

خبرنگار تسنیم گفت: بنابراین در آزمونی که اصلا مهدی‌زاده شرکت نکرده بود، سوال حذف شده و به ایشان نمره قبولی هم دادند؟!

سرلک با تأیید این موضوع گفت: در آزمون تیر ۹۷ مهدیزاده غایب بوده ولی نمره ۷۰ می‌گیرد. الان در حال حاضر و براساس سند و مدارکی که داریم؛ در امتحان تاریخ ۷ خرداد ۹۷ و آخرین امتحانی که ایشان شرکت کرده، دو نوع اعلام نتیجه وجود دارد، یکی نوشته ۶۵ و مردود و یکی هم هست که نوشته نمره ۷۰ و قبول.

او افزود: دوباره آزمون دیگری در ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰ برای تایپ ایرباس ۳۲۰ برگزار می شود و ایشان شرکت می‌کنند؛ نمره‌ای که می گیرد ۵۴ است و مردود اعلام می شود. در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در آزمون ATPL شرکت می‌کنند و با نمره ۷۰ قبول اعلام می شود.

سرلک درباره اینکه نمره ۷۰ واقعی بوده یا دارای شبهه است؟ گفت: نمره ۷۰ را بصورت واقعی کسب کرده است. اما هیچ اقدامی برای دریافت گواهی نامه طی نمی‌کند و فقط آزمون داده و رفته است.

بازرس ویژه سازمان هواپیمایی در ادامه هچنین تأکید کرد: علاوه بر این موارد، ایشان برای اخذ گواهی نامه دوره زمینی، نیاز به گذراندن ۴۰۰ ساعت دوره دارد درحالی که ایشان فقط ۳۳۰ ساعت دوره را طی کرده است؛ براساس قواعد سازمان هواپیمایی باید دوره ۴۰۰ ساعته را کامل کرده باشند و در غیراینصورت نباید گواهی نامه را بگیرند.

او با تأکید براینکه مهدیزاده به هیچ عنوان اجازه پرواز ندارد، تصریح کرد: مهدی‌زاده گواهی نامه CPL را دارد که تاریخ آن در مرداد ۱۴۰۰ منقضی شده و براساس ضوابط سازمان هواپیمای کشوری صلاحیت لازم را برای انجام هیچ پروازی نه با هواپیمای سبک نه با هواپیمای سنگین ندارد.

سرلک با بیان اینکه تمام اسناد و مدارکی که داشتیم را جمع بندی کرده و در اختیار مرجع قضایی قرار دادیم، افزود: در بررسی پرونده تمام اسناد و مدارک را جمع کردیم ولی برخی از اسناد و مدارک از جمله آزمون های داخلی و حضور و غیاب ایشان در مدارک وجود ندارد و برای ما هم شک برانگیز است که چرا این اسناد موجود نیست؟

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید