بازار سهام در روز آغازین هفته نشانه‌های مثبتی بروز داد که اهالی بازار را به تداوم رشد شاخص‌های بورسی امیدوار نگه داشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس برای فردا یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

به گزارش سلام نو به نقل از ایسکانیوز؛ در پایان معاملات روز ابتدایی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 0.44 درصد، معادل 9 هزار و 515 واحد از ارتفاع این شاخص، در ارتفاع دو میلیون و 180 هزار و 518 واحدی قرار گرفت.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد 0.12 درصدی (معادل 921 واحد)، در پله 764 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با رشد 62 واحدی، در سطح 26 هزار و 337 واحدی باقی ماند.

گپ میان رشد دو نماگر اصلی بازار، به واسطه اقبال اهالی بازار سرمایه نسبت به سهام دلاری بورس بود که عمدتا نمادهای شاخص‌ساز بازار را تشکیل می‌دهند.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز شنبه، 6 هزار و 520 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات اولین روز هفته را هم 10 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چراکه ورود سهامداران تازه‌نفس، راه تداوم صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود اندک سرمایه آن‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس، خبر از ورود اندک 7 میلیارد و 100 میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه

پایداری نماگرهای بازار سهام در سوی مثبت دامنه نوسان، در حالی که افزایش تنش‌های نظامی در منطقه تهدید جدی برای روند بازار به شمار می‌آمد، نشان از تمایل بازار برای جدا شدن از محدوده‌های فعلی دارد. صحبت بایدن مبنی بر عدم تمایل آمریکا برای وارد شدن به جنگ با ایران، خیال بورسی‌ها را از گسترش جنگ راحت کرد.

در این میان، رشد ارزش دلار در معاملات میدان فردوسی به خریداران بورسی کمک کرده تا در تصمیمات خود مصمم باقی بمانند. در سه روز ابتدایی هفته گذشته، بازار سهام جوی رکودی همراه با افت نماگرهای تالار شیشه‌ای را پشت سر گذاشت. نشانه‌های تغییر رویکرد سرمایه‌گذاران و معامله‌گران اما از سه‌شنبه بروز پیدا کرد و در نهایت روز چهارشنبه شاخص‌های بورسی، رشد مطلوبی به ثبت رساندند.

افزایش تنش‌های منطقه خاورمیانه در آخر هفته پیشین، نتوانست بازار را از رویکرد تازه خود منصرف کند. خروج نزدیک به هزار و 50 میلیارد تومانی سرمایه حقیقی‌ها از صندوق‌های درآمد ثابت مهر تاییدی به این ادعا بود. رشد ETFهای اهرمی بازار در پایان معاملات شنبه نیز نشان می‌دهد اهالی بازار سرمایه رای به تداوم رشد در بازار روز یکشنبه داده‌اند.

در جریان معاملات سهام روز شنبه، 168 هزار فروشنده، سهام خود را به ارزش سه هزار و 812 میلیارد به فروش گذاشتند و در مقابل، 147 هزار و 500 کد خریدار حقیقی، سه هزار و 662 میلیارد تومان سهام خریدند. این ارقام حاکی از قدرت بیشتر خریداران حقیقی است.

با توجه به نکات بازار روز آغازین هفته، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بورس تهران در روز یکشنبه، با یک بازار عموما مثبت روبه‌رو باشند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید