فایننشال تایمز رویکرد «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای ایجاد تعادل میان دیپلماسی و بازدارندگی در خاورمیانه را محکوم به شکست دانسته و نوشت: حمله ایالات متحده و متحدانش به یمن، ‌واشنگتن را بیش از پیش درگیر بحران‌های منطقه‌ای خواهد کرد.

روایت فایننشال تایمز از شکست بایدن در حمله به یمن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تلاش دولت بایدن برای مهار بحران در خاورمیانه و ایفای نقش بازدارندگی برای کاهش تنش‌ها پس از حملات [وحشیانه رژیم] اسرائیل به غزه، ‌نه تنها سودی نداشت، بلکه ارتش آمریکا را به درگیری نظامی مستقیم در منطقه کشانده است.

این گزارش یادآوری می کند که تنها یک روز پس از آغاز جنگ میان رژیم صهونیستی و حماس، ایالات متحده جدیدترین و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر خود را به شرق مدیترانه فرستاد و واشنگتن امیدوار بود که گروه ناو جنگی یواس‌اس جرالد آر فورد، به همراه نیروهای نظامی بیشتر بتواند بحران را در منطقه مهار کند. با این حال ایالات متحده و انگلیس، با حمله به یمن ‌بزرگ‌ترین عملیات نظامی خود را در این درگیری‌ها انجام دادند.

فایننشال تایمز عملیات نظامی آمریکا علیه یمن را منجر به کشانده شدن نیروهای آمریکایی به عمق بحران و خطر گسترش درگیری ها در منطقه ارزیابی و اضافه کرد: [این] همان چیزی است که دولت بایدن از آغاز حملات [رژیم] اسرائیل به غزه، ‌به دنبال اجتناب از آن بود.

این گزارش تاکید کرده که معضل بایدن این است که چگونه واکنش به اقدامات خصمانه دشمنان اسرائیل در منطقه را با تلاش برای مهار درگیری میان این رژیم و حماس متعادل کند. این در حالی است که با تداوم جنگ در غزه خطر یک جنگ گسترده‌تر افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر نگرانی‌ها درباره اینکه درگیری‌های مرزی میان مقاومت حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی ممکن است به یک درگیری تمام‌عیار منجر شود، بیشتر شده است. کارشناسان هشدار می دهند که اگر این اتفاق بیفتد، ایالات متحده، مجبور به مداخله و مقابله با قدرتمندترین گروه مقاومت در خاورمیانه یعنی حزب الله لبنان خواهد شد.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۲ دی و در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع نیروهای یمنی را آغاز کردند. نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات نیروهای آمریکا و انگلیس، ۷۳ بار تعدادی از استان های یمن را هدف قرار داد که منجر به شهادت پنج تن و مجروح شدن ۶ تن از نیروهای مسلح این کشور شد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن جمعه شب در بیانیه ‌ای اعلام کرد که تجاوز اخیر آمریکا و انگلیس به این کشور بی پاسخ نخواهد ماند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید