سخنگوی وزارت خارجه درباره چهارمین سالگرد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: ما به عنوان ایران نسبت به این حادثه دلخراش همچنان یک بار دیگر با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه: استفاده ابزاری برخی کشورها در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی را نمی‌پذیریم

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی امروز (دوشنبه) ۱۸ دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره چهارمین سالگرد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی بیان کرد: ما به عنوان ایران ضمن اینکه نسبت به این حادثه دلخراش همچنان یک بار دیگر با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم، در چارچوب قوانین و مقررات ملی و در چارچوب مقررات شناخته شده قانونی و بین‌المللی حداکثر تلاش را انجام دادیم تا بتوانیم بخشی از آلام مربوط به قربانیان این حادثه دلخراش را جبران کنیم.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: ایران در این خصوص از ابتدا مسؤولانه عمل کرده و حداکثر تلاش را برای پایبندی به چارچوب‌های بین‌المللی انجام داده و به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد و استفاده ابزاری برخی کشورها برای ابزار اعمال فشار سیاسی بر ایران نمی‌پذیریم و سیاسی کردن این موضوع را رد می‌کنیم.

وی گفت: پدیده شوم داعش از زمان شکل‌گیری نوع عملکرد آن در خدمت اهداف و منافع رژیم غاصب صهیونیستی بوده است. اعترافات صریحی در داخل آمریکا وجود داشته است. در مقامی نیستم که راجع به ابعاد اطلاعاتی و امنیتی اقدام تروریستی کرمان اظهارنظر کنم.

کنعانی افزود: پیش از این نقش رژیم صهیونیستی در حمایت از داعش دیدیم و بخشی از مجروحان داعش که در سوریه و عراق مجروح شده بودند در جغرافیای این رژیم درمان شدند.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: عملکرد داعش از زمان ظهور و بروز در خدمت رژیم صهیونیستی و بانیان شناخته شده آن بود

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید