رئیس‌جمهور اوکراین در بحبوحه تشدید حملات نظامی روسیه علیه مناطق این کشور از موضع‌گیری غرب و برخی از شهروندان اوکراینی‌ در جریان این جنگ انتقاد کرد.

انتقاد تند زلنسکی از بی‌توجهی غرب به جنگ اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، «ولادیمیر زلنسکی»رئیس‌جمهور اوکراین در انتقاد از مواضع اخیر غرب نسبت به جنگ این کشور با روسیه عنوان کرد: غرب احساس فوریت در مورد جنگ را از دست داده است و شهروندان اوکراینی هم احساس تهدید علیه خود و مملکتشان را در این جنگ از دست داده‌اند.

رئیس‌جمهور اوکراین معتقد است، غرب احساس فوریت خود را در مورد جنگ در اوکراین از دست داده است و از این موضوع هم ابراز تاسف کرده است که بسیاری از اوکراینی‌ها هم در شرایط کنونی احساس تهدید وجودی خود را در این جنگ از دست داده‌اند.

زلنسکی در جریان گفتگو با اکونومیست عنوان کرد که از تردید برخی از متحدانش برای تداوم کمک به اوکراین و همچنین جدایی برخی از هموطنانش ابراز عصبانیت کرده و خشمگین است. وی در این رابطه عنوان کرد که کشورهای اروپایی با حمایت از اوکراین در اصل از خود در برابر حملات روسیه محافظت می‌کنند.

زلنسکی در بخشی از اظهاراتش هم گفت: شاید ما در سال ۲۰۲۳ آنطور که دنیا می‌خواست در جنگ موفق نشدیم و شاید همه چیز به آن سرعتی که افراد تصور می‌کردند، پیش نرفت. با این حال این ایده که پوتین در حال پیروزی در جنگ است فراتر از یک احساس نخواهد رفت.

وی در رابطه با سیاست غرب در مورد جنگ اوکراین هم ابراز تاسف کرده و عنوان کرد: بسیج جامعه اوکراین و جامعه جهانی که در ابتدای جنگ وجود داشت، امروز دیگر وجود ندارد و این موضوع بایستی تغییر کند.

زلنسکی خطاب به مردم اوکراین گفت: بسیج نیروها صرفا به معنای این است که سربازان را به جبهه جنگ بفرستیم،این پدیده در مورد همه ماست. در مورد بسیج تمامی تلاش‌ها. این اتفاق تنها راه برای حراست از دولتمان و مقابله با اشغال سرزمینمان توسط روسیه است. بیایید صادق باشیم.اگر ما صرفا به عرصه سیاست داخلی خود متمرکز شویم، باید انتخابات برگزار کنیم، قانون اساسی را تغییر دهیم و در عین حال نسبت به مقابله با حمله روسیه و بازپس‌گیری سرزمین‌هایمان غفلت کنیم.

وی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: مهم‌ترین وظیفه یک اوکراینی در حال حاضر این است که در اوکراین باشد و برای شرکای غربی ما نیز مهم‌ترین وظیفه آن است که در کنار اوکراین بمانند. اگر قدرت ندارید یا باز کشور بیرون بروید یا کنار بمانید. اما ما عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

زلنسکی در باب احتمال مذاکره با روسیه هم ادعا کرد هیچ گام اساسی برای برقراری صلح از جانب روسیه نمی‌بیند و تنها از این کشور بمباران‌های مرگبار هوایی به شهرهای اوکراین در شرق ،جنوب، شمال و غرب را می‌بیند.

همزمان با آغاز سال جدید میلادی دو کشور درگیر جنگ، مواضع سخت‌گیرانه‌تری را نسبت به یکدیگر اتخاذ کرده‌اند و از تداوم حملات جنگی خود برای رسیدن به پیروزی خبر می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید