اکبر عبدی بازیگر ایرانی در کنار مادر پدرش منتشر شد.

شباهت زیاد اکبر عبدی به پدرش / عکس کمتر دیده شده از اکبر عبدی در کنار پدر و مادرش

به گزارش سلام نو به نقل از شمانیوز، اکبر عبدی آقاباقر بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد ۴ شهریور سال ۱۳۳۹ در شهر تهران است او نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دارد. پدر او اهل اردبیل و مادرش تهرانی است. او یک خواهر و ۴ برادر دارد که یکی از برادرانش در جنگ ایران و عرق شهید شده است.

اکبر عبدی

او سال ۱۳۵۸ مدرک دیپلم را گرفت و با نمایش های آماتوری فعالیت هنری اش را شروع کرد و در سال ۱۳۶۲ به تلویزیون رفت و تا به حال در نقش های مختلف نقش آفرینی کرده است. او اصلاتا اهل روستای آقاباقر در اردبیل است.

اکبر عبدی بیشتر در نقش های کمی بازی کرده است و بسیار موفق بوده است. از بازی های خوب او می توان به سریال باز مدرسم دیر شد که بسیار خاطره انگیز است.

اکبر عبدی به دلیل فیزیک بدنی خاص و چهره ای که دارد، امکان گریم شدید و ساخت چهره های گوناگون، مانند زنان و نوجوانان را دارد و حتی در نقش پیرزن هم بازی کرده است و از عهده این نقش ها به خوبی برآمده است.

از بازی های به یاد ماندنی او می توان فیلم های هنرپیشه به کارگردانی محسن مخملباف و آدم برفی به کارگردانی داود میرباقری اشاره کرد.

او در نیمه دوم هفتاد در سکوت سینمایی سپری کرد و همین باعث شد که محبوبیت و شهرت او بسیار کم شود. با وجود اینکه در سال ۱۳۸۰ به دلیل بازی در فلم نان عشق و موتور ۱۰۰۰ نامزد جایزه شد ولی بسیاری معتقد هستند که او از دوران اوجش فاصله گرفته است.

او در سال ۱۳۹۰ مهمان برنامه پارک ملت بود و در این برنامه از دستمزدهای بازی اش در فیلم سینمایی اخراجی ها گله کرد و محمدرضا شریفی نیا را پول دوست خواند.

او سه بار در نقش یک زن بازی کرده است. برای اولین بار در فیلم خواب زده ها بود که نقش یک زن را بازی کرد. سپس در فیلم آدم برفی و خوابم می اد برای سومین بار نقش یک زن را بازی کرد. در فیلم خوابم می آد نقش دو زن را بازی کرد.

در سال ۱۳۹۴ رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که اکبر عبدی با خرید خانه‌ای در آلانیا تصمیم گرفته‌است که مابقی عمر خود را در این شهر بگذراند. وی طی مصاحبه‌ای در یک بنگاه معاملات املاک در آلانیا گفت: به خاطر برخی مشکلات سلامتی تصمیم گرفته‌است که در این شهر به زندگی ادامه دهد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید