سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مرگ یک کارگر درپی محبوس شدن در عمق یک چاه در منطقه شهران خبر داد.

تخریب وحشتناک چاه بر سر یک کارگر در محله شهران + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت ۱۶:۳ عصر روز گذشته یک مورد حادثه گرفتارشدن کارگر در چاه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه تجهیزات و امکانات لازم به محل حادثه واقع در شهران، بلوار کوهسار اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل اظهارکرد: با حضور آتش‌نشانان در محل که حدود سه قیقه پس از تماس با سامانه ۱۲۵ به طول انجامید، مشاهده شد که حادثه در یک ملک شخصی رخ داده است. در بخشی از این ملک یک دیوار بلندقرار داشت و از قرار بنا بوده تا با حفر چاهی یک ستون در این قسمت نصب شود. به همین دلیل نیز کارگری افغانستانی با حدود ۳۲ سال سن اقدام به حفر چاه کرده بود. این کارگر در عمق حدود هشت متری از چاه بود که ناگهان به دلیل سست بودن خاک، دیواره چاه تخریب شده و بر سر او ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه کارگر کاملا در زیرآوار محبوس مانده بود، گفت: آتش‌نشانان اقدامات خود برای خارج کردن این کارگر از زیر آوار را آغاز کردند. اما جنس نرم و سست خاک سبب پیچیدگی عملیات شده بود، به طوریکه چندین بار دیواره‌های چاه ریزش کرده بود. در همین راستا نیز عوامل آتش‌نشانی با استفاده بیل مکانیکی اقدام به خاکبرداری اطراف چاه کردند وسرانجام موفق به یافتن این کارگر شدند.

ریزش چاه بر سرکارگری در محله شهران

ملکی با اشاره به خارج کردن کارگر از عمق چاه و تحویلش به عوامل اورژانس مستقر در محل، اضافه کرد: عوامل اورژانس با بررسی علائم حیاتی مرگ این کارگر را تایید کردند. در ادامه نیز جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

وی گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن سازی محل، در حوالی ۲۳:۳۰ شنبه شب به ماموریت خود خاتمه دادند و با تحویل محل حادثه به عوامل انتظامی و شهرداری به ایستگاه بازگشتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به این حادثه گفت: رعایت دو نکته برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی ضروری است. اول اینکه حتما قبل از شروع حفر چاه یا گودبرداری باید جنس خاک آزمایش شده و متناسب با جنس خاک تمهیدات لازم برای حفاری انجام شود. نکته دیگر هم این است که حتما باید از کارگران و نیروی کار ماهر و با تجربه برای انجام چنین اموری استفاده شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید