آخرین شهرآورد تهران با وجود حضور داور ویدیویی اما حواشی فراوانی را به همراه داشته است.

شهرآورد تهران سه بر صفر به نفع استقلال می شود؟ + ماجرا چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از روزنو، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس از هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر درحالی پنجشنبه گذشته با تساوی یک بر یک به پایان رسید که با سپری شدن ۹۰ دقیقه این دیدار و مشخص شدن نتیجه نهایی با به صدا درآمدن سوت داور بازی، این مسابقه فقط در مستطیل سبز به پایان رسیده اما حواشی آن تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

در این بین اگرچه دو تیم تا پیش از دربی اوقات آرامی را سپری کرده و سعی کردند تا به دور از حواشی به استقبال این دیدار حساس و هیجان‌انگیز بروند اما با به صدا درآمدن سوت آغاز بازی دوباره در روی همان پاشنه چرخیده و یک بار دیگر حواشی بر متن کار غلبه کرده تا باز هم با پایان این دیدار شاهد جار و جنجال‌ها و دعواهای همیشگی بعد از این دیدار باشیم. البته این بار یک تفاوت بزرگ وجود داشت، مبنی‌بر اینکه کمک داور ویدئویی یا VAR برای اولین بار در این دیدار نقش‌آفرینی کرد و موجب شد تا بسیاری از حاشیه‌های بعد از این دیدار به این واسطه پررنگ شود تا این بار این تکنولوژی در به وجود آمدن حواشی نقش اصلی را بازی کرده باشد.

نکته قابل توجه اینکه با به صدا درآمدن سوت پایان بازی بازار شکایت تیم‌ها از یکدیگر داغ شده و در ابتدای امر پرسپولیسی‌ها با برخی استدلال‌ها از کادرفنی گرفته تا بازیکنان تیم رقیب شکایت کرده و بر سر مسائل مختلف علیه استقلالی‌ها در کمیته انضباطی تشکیل پرونده دادند. در این بین استقلالی‌ها نیز بیکار ننشسته و آنها هم در مقابله به مثل دست به همین کار زده و برای اینکه از قافله عقب نمانند، از کادرفنی و بازیکنان سرخپوش دست به شکایت زدند. البته در این بین شنیده می‌شود قرار است باشگاه استقلال امروز از سرمربی، سرپرست و ۵ بازیکن تیم رقیب به خاطر ارتکاب رفتار غیرورزشی شکایت کند. این در شرایطی است که این باشگاه همچنین قصد دارد به دلیل عبور از سقف قراردادها و استفاده از بازیکن غیرمجاز از باشگاه پرسپولیس شکایت کرده تا با این استدلال نتیجه بازی را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و کار را به سمت پیروزی انضباطی در دربی سوق بدهد.

البته همه اینها درحالی هستند که تیم حقوقی باشگاه استقلال برای مقابله با شکایت پرسپولیسی‌ها استدلال جالبی را به کار برده؛ چراکه یکی از ارکان حقوقی این باشگاه در این خصوص تاکید کرد: «باشگاه پرسپولیس یک بار با همین عنوان یعنی عبور از سقف بودجه توسط باشگاه استقلال از ما شکایت کرده و این شکایت در حال رسیدگی است و حالا درحالی‌که پرونده شکایت قبلی بسته نشده و دوباره با همان عنوان از استقلال شکایت می‌شود، در نوع خود جالب توجه است. درواقع طبق قوانین نمی‌توان دو شکایت با یک عنوان و محتوا و علیه اشخاص ثابت مطرح کرد. این پرونده علیه باشگاه استقلال و مدیرانش حدود یک ماه قبل از سوی سرخ‌ها یک بار طرح شده و بنابراین نمی‌توان دوباره آن را مطرح کرد.» از سوی دیگر نیز با اعلام سمیعی حتی احتمال شکایت کیفری از پرسپولیسی‌ها نیز وجود دارد. او در برنامه‌ای اعلام کرده بود: «صحبتی که سرمربی پرسپولیس گفته این بوده که دوستی و آشنایی بین رئیس فدراسیون فوتبال و مدیرعامل باشگاه استقلال، منجر به ایجاد به تبانی و تاثیرگذاری در نتیجه بوده و این اتهامی است که وارد شده و باید پاسخگو باشند. این اتهام علاوه‌بر طرح در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال، جنبه کیفری دارد و قابلیت طرح در دادسرا را هم دارد.»

دلیل اصلی شکایت استقلالی‌ها

باشگاه استقلال درحالی با عنوان عبور پرسپولیس از سقف بودجه، شکایت جدید خود را تنظیم و برای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کرده است که شنیده می‌شود تمرکز اصلی استقلالی‌ها در نوشتن لایحه جدید و ارسال آن به کمیته انضباطی به کمک مالی هوادار متمول پرسپولیسی مربوط می‌شود. جایی که این کمک‌ها در صورت‌های مالی این باشگاه در کدال محسوب نشده اما با استناد به اظهارات شفاهی و مکتوب مدیران و بازیکنان این باشگاه ازجمله خبیری، گولسیانی، بیرانوند و حتی اظهارات یکی از پیشکسوتان این باشگاه، این فرد در قراردادها نقش داشته تا به این ترتیب پرسپولیسی‌ها با استفاده از این هوادار، سقف بودجه را دور زده باشند. نکته قابل توجه اینکه شنیده می‌شود استقلالی‌ها با دلایلی که در اختیار دارند و با استناد به برخی اظهارات، عبور از سقف بودجه برای باشگاه رقیب را قطعی دانسته و معتقدند که علاوه‌بر کسر امتیاز، دیدار دربی نیز باید ۳ بر صفر به سود آبی‌ها بشود. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس نیز همین درخواست یعنی تغییر نتیجه بازی با حکم کمیته انضباطی را خواستار شده است که طبق شنیده‌ها از عوامل حقوقی باشگاه استقلال، کمیته انضباطی اصولا اجازه ثبت پرونده با عنوان تکراری درحالی‌که پرونده فوق با همان عنوان در حال بررسی است را به سرخ‌ها نخواهد داد و آن را در همان ابتدا رد خواهد کرد. اما از آنجایی که استقلالی‌ها برای اولین بار این امر را مطرح می‌کنند مدعی هستند باید این پرونده رسیدگی شده و علاوه‌بر کسر امتیاز، دیدار دربی ۱۰۲ نیز به سود استقلال شود.

استقلالی‌ها اعتقاد دارند که اقاریر صورت گرفته از سوی پرسپولیسی‌ها مستدل و مستند و در رسانه‌ها ثبت شده هستند و به‌طور مثال نمی‌توان صحبت‌های بیرانوند درخصوص هوادار متمول پرسپولیسی که مدعی شده «برخی می‌گویند آقای درویش چندین بار اسم شخص را آورده و گفته به ما کمک می‌کند اما تا جایی که من این شخص را می‌شناسم به نظرم هر مدیرعاملی که به باشگاه پرسپولیس می‌آید، به خاطر این شخص می‌آید. این شخص عاشق است» را نادیده گرفته یا استوری اخیر گولسیانی در این خصوص نیز می‌تواند صحت این ادعا را ثابت کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید