​فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) مدعی حمله پهپادی از مناطق تحت کنترل ارتش یمن به یک نفتکش در دریای سرخ شد.

حمله پهپادی یمنی‌ها به یک نفتکش در دریای سرخ
به گزارش سلام نو به نقل از شبکه شرق، سنتکام در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که چهارشنبه یک ناوشکن آمریکایی در پاسخ به درخواست کمک نفتکشی با پرچم جزایر مارشال، یک پهپاد پرتاب شده از مناطق تحت کنترل ارتش یمن را سرنگون کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین گزارش داد: در جریان پاسخ به درخواست نفتکش مذکور در جنوب دریای سرخ هیچ تلفات جانی یا خسارتی به کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا وارد نشد.

سنتکام در ادامه این بیانیه مدعی شده است که نیروهای ارتش یمن ابتدا سعی کردند سوار نفتکش شوند، اما موفق نشدند و دو موشک به سمت نفتکش شلیک کردند اما به هدف اصابت نکرد.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که آسوشیتدپرس چهارشنبه گزارش داده بود، ارتش یمن یک نفتکش را که با پرچم جزایر مارشال از هند می‌آمد و به سمت کانال سوئز در حرکت بود و خدمه مسلح به همراه داشت، هدف قرار داد.

یمن تا بدین لحظه واکنشی به این ادعای سنتکام نشان نداده است.

چهارشنبه محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی در پلتفرم «ایکس» نوشته بود: توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از خطرات در دریای سرخ؛ به بنادر اشغالی فلسطین نروید، دستگاه‌های ارتباطی را خاموش نکنید و به سرعت به دستورات نیروی دریایی یمن پاسخ دهید.

وی همچنین از کشتی‌های درحال عبور و مرور در دریای سرخ خواست که با برافراشتن پرچم‌های غیر از پرچم دولت مالک هویتشان را جعل نکنند.

دولت یمن سه‌شنبه تهدید کرد که با ادامه عملیات ارتش اسرائیل علیه نوار غزه، حملات خود را علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ تشدید خواهد کرد.

پیشتر نیز سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته بود: نیروهای مسلح یمن بار دیگر تاکید می‌کنند تا زمانی که مایحتاج برادرانمان در غزه از غذا گرفته تا دارو فراهم نشود، همچنان از تردد کشتی‌های همه کشورها که عازم بنادر اسرائیل در دریای سرخ و دریای عرب (مکران) هستند، جلوگیری خواهند کرد.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه
کپی شد
کدخبر: 910004
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید