یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده پیش‌بینی شود که این اتفاق برای بار اول رخ می‌دهد که آن هم با همراهی دولت و مجلس است.

نماینده مجلس:‌ در بودجه سال آینده ۵۰ همت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس و در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: ما باید به این نکته توجه کنیم که بودجه فقط مربوط به دولت و افراد مرتبط با دولت نیست و تاثیر آن را باید بر ۸۰ میلیون ایرانی ببنیم.

وی با بیان این‌که منابع در بودجه سال آینده واقعی دیده شده است، تصریح کرد: ۲۹ درصد از بودجه سال ۱۴۰۲ به نفت گره خورده بود البته که باید منابعی برای دولت جهت پرداخت حقوق کارمندان و کارگران و رتبه‌بندی تامین می‌شد اما همان موقع هشدار دادیم که ممکن است درآمدهایی همچون صادرات بنزین و فرآورده‌های نفتی محقق نشود که نتیجه آن کسری بودجه است و کسری بودجه هم به معنای تورم و اجرایی نشدن پروژه‌های عمرانی و در نهایت بیکاری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی ‌دیگر از نکات مثبت بودجه این است که در آن به احکام دائمی تعرض نشده است و احکام بودجه‌ای در آن آمده است. میزان اوراق پیش‌بینی شده در بودجه هم به این دلیل است که از دولت قبل تعهداتی بر دوش دولت است که به دلیل بازپرداخت این تعهدات و رسیدن سررسید اوراق، این پیش‌بینی صورت گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید