سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی گفت: جز دولت آمریکا هیچ کشوری از برجام خارج نشده است.

کنعانی: برجام همچنان باقی است/ آمریکا رسما اعلام نکرده برجام مرده است

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی کشور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اظهارات برخی مقامات غربی در خصوص لزوم تغییر برخی مفاد برجام هم با تأکید بر اینکه ایده‌هایی با کلید واژه برجام ۲ از سوی کسانی مطرح می‌شود که در انجام تعهداتشان در برجام کوتاهی و استنکاف کرده‌ا ‌ند و اکنون با گذشت زمان با طرح ایده‌های انحرافی به دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت خودهستند، تأکید کرد: به برجام دیگری قائل نیستیم و توافق موجود تعهدات مشخصی را برای طرفها تعیین کرده و آنکه به تعهدات و مسئولیتش عمل کرده ایران است و دیگرانی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند حق ندارند از موضوعاتی انحرافی از جمله برجام ۲ صحبت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص مذاکرات لغو تحریم‌ها نیز گفت: از هفته گذشته تا امروز اتفاق جدیدی در روند مذاکرات رخ نداده است. روند دیپلماتیک این موضوع باز هست و مسیر آن همچنان پویایی خودش را دارد. برجام به قوت خودش باقیست و کسی غیر از آمریکا هم از آن خارج نشده و حتی آمریکا هم رسما اعلام نکرده که برجام مرده است.

وی بیان کرد: تا وقتی منافع کشور اقتضا کند به مذاکرات برجامی پایبند هستیم ولی تامین منافع ملی ایران منوط به برجام نیست و در قالب پویایی روابط سیاست خارجی ایران با کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

کنعانی افزود: به زیاده‌خواهی توجهی نمی‌کنیم و در ارتباط با منافع ملی از خطوط قرمز عدول و عبور نخواهیم کرد و به مواضع اعلامی و رسانه‌ای طرف‌های غربی توجهی نمی‌کنیم. توافق برجام روشن، تعهدات و تکالیف اعضای آن نیز شفاف است و اظهارات رسانه‌ای در این مسیر کمکی نخواهد کرد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید