خوردن غذای سالم و نوشیدن نوشیدنی های مفید نیز می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. .

بهترین نوشیدنی برای پیشگیری از سرماخوردگی در زمستان

یک سبک زندگی سالم همراه با خواب باکیفیت سلامت ما را تضمین می کند و برای داشتن سیستم ایمنی قوی ضروری است. 

به نقل از ایت دیس، بسیاری از ما به این فکر می کنیم که چه کاری می توانیم انجام دهیم تا پاییز و زمستان را بدون ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا پشت سر بگذاریم. اولین فکر اغلب تقویت دفاع ایمنی بدن ما است، چه با خوردن غذاهای سالم یا نوشیدن نوشیدنی های تقویت کننده سیستم ایمنی.

سیستم ایمنی شبکه دفاعی طبیعی بدن متشکل از سلول ها، بافت ها و اندام هایی است که به محافظت از بدن در برابر باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و سایر مواد مضر کمک می کند. سیستم ایمنی مانعی برای جلوگیری از ورود مهاجمان به بدن ما فراهم می‌کند، اما همچنین دارای یک سیستم پیچیده از سلول‌ها برای مبارزه با پاتوژن‌ها در صورت یافتن راهی برای ورود به بدن است.

یک سبک زندگی سالم همراه با خواب باکیفیت سلامت ما را تضمین می کند و برای داشتن سیستم ایمنی قوی ضروری است. خوردن غذای سالم و نوشیدن نوشیدنی های مفید نیز می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

آب


از آنجایی که بدن ما حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از آب است و هر عملکرد بدن به آب نیاز دارد، نوشیدن مقادیر کافی H۲۰ راه خوبی برای شروع کارکرد سیستم ایمنی است. هنگامی که بدن شما کم آب می شود، می تواند رشد باکتری ها و ویروس ها را افزایش دهد. به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شوید هر روز مقدار بهینه آب را برای نیازهای بدن خود می نوشید.

یک قانون سرانگشتی خوب برای نوشیدن نیمی از وزن بدنتان در اونس مایع است. اگر ۱۵۰ پوند وزن دارید، هدف شما ۷۵ اونس آب در روز خواهد بود.

برخی از راه هایی که آب به حمایت از سیستم ایمنی کمک می کند، کمک به جذب مواد مغذی و حفظ غشاهای مخاطی در بینی، دهان و گلو است که اغلب اولین خط دفاعی در برابر یک عامل بیماری زا و یک مانع طبیعی برای عفونت ها هستند. آب همچنین جزء ضروری مایع لنفاوی است که گلبول‌های سفید خون را برای مبارزه با عفونت‌ها به بدن می‌رساند.

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Medical Hypotheses گزارش داد که افرادی که قبل از ابتلا به کووید ۱۹ دچار کم آبی بدن بودند، در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ قرار داشتند.

چای سبز


چای سبز یکی دیگر از نوشیدنی های عالی برای تقویت دفاع طبیعی بدن است. چای سبز سرشار از فلاونوئیدهای پلی فنل مفید است که فواید بی شماری برای سلامتی از کاهش خطر بیماری قلبی و برخی سرطان ها گرفته تا مدیریت التهاب سیستمیک دارد.

بر اساس مطالعه ای که در مجله Molecules منتشر شده است، چای سبز از طریق آنتی اکسیدان هایی که به محافظت از سلول ها در برابر اکسیداسیون و گونه های فعال اکسیژن کمک می کند، ایمنی بدن را تقویت می کند.

تصور می شود چای سبز با ظرفیت آنتی اکسیدانی خود و همچنین بسیاری از مسیرهای پیشنهادی دیگر در برابر بیماری ها و عفونت ها محافظت می کند.

چای سبز همچنین بدون کالری است و مزایای متعددی که برای سلامتی دارد.

کفیر


کفیر یک نوشیدنی تخمیری شبیه ماست است که از انواع مختلف شیر مانند گاو، گوسفند و بز تهیه می شود.

مانند ماست، کفیر سرشار از پروبیوتیک های مفید مختلف است که به حفظ تعادل میکروبیوتای دستگاه گوارش شما کمک می کند. باکتری مفید اصلی کفیر لاکتوباسیلوس کفیری است، در حالی که پروبیوتیک های اصلی ماست سنتی لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و استرپتوکوک ترموفیلوس هستند.

یک مقاله مروری منتشر شده در مجله Nutrients گزارش داد که کفیر دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد التهابی، بهبود زخم و بسیاری از مزایای سلامتی دیگر است.

چای زنجبیل لیمو


این چای گیاهی یک انتخاب عالی برای کمک به حفظ ایمنی بدن شما است. این چای از ترکیب زنجبیل تازه رنده شده و آب لیمو در آب داغ تهیه می شود.

چای زنجبیل لیمو سرشار از ویتامین C است، آنتی اکسیدانی که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله آنتی اکسیدان، ویتامین C همچنین خواص ضد التهابی دارد و به کاهش پاسخ های ایمنی منفی کمک می کند.

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrients، زنجبیل همچنین دارای بیش از ۱۰۰ ترکیب فعال زیستی است که به دفع حالت تهوع، کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص، بهبود چربی خون، کاهش التهاب و موارد دیگر کمک می کند.

آب پرتقال یا گریپ فروت


اگر در تلاش برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا هستید، معمولاً آب پرتقال به عنوان یک نوشیدنی سالم در نظر گرفته می شود و حمایت علمی قابل توجهی برای نوشیدن آب مرکبات برای سیستم ایمنی بدن شما وجود دارد.

بر اساس مطالعه‌ای که در Frontiers in Immunology منتشر شده است، ویتامین C و فولات موجود در آب مرکبات، یکپارچگی موانع ایمنی را حفظ کرده و از بسیاری از انواع سلول‌های ایمنی، از جمله سلول‌های کشنده طبیعی و سلول‌های T محافظت می‌کنند. علاوه بر این، ترکیبات زیست فعال موجود در مرکبات دارای اثرات ضد التهابی برای حمایت از ایمنی هستند.

آب پرتقال و گریپ فروت سرشار از مواد مغذی هستند و بیش از ۱۰۰ درصد از کل ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را در یک وعده تامین می کنند. این آب میوه های ۱۰۰% طبیعی همچنین ویتامین A و فولات مورد نیاز بدن شما را نیز تامین می کنند. هنگام خرید آب پرتقال، حتی می توانید گزینه هایی را پیدا کنید که با ویتامین D غنی شده اند، ماده مغذی که مدت هاست برای ایمنی سالم ضروری شناخته شده است.

آب گوجه


مانند مرکبات، گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C و همچنین لیکوپن است، یک کاروتنوئید آنتی اکسیدانی مفید که دارای بسیاری از خواص تقویت کننده سلامتی است و به کاهش التهاب سیستمیک کمک می کند.

سوپ گوجه فرنگی معمولاً برای سرماخوردگی یا آنفولانزا به دلیل ویتامین C آن توصیه می شود، اما آب گوجه فرنگی مقادیر مشابهی از ویتامین C را فراهم می کند.

نکته جالب در مورد آب گوجه فرنگی این است که هشت اونس آن فقط ۵۰ کالری دارد.و ۱۰۰ درصد ویتامین C مورد نیاز شما در روز را تامین می کند. برای کنترل سطح سدیم، به دنبال آب گوجه فرنگی با سدیم کمتر باشید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید