رئیس‌جمهور جمهوری چک ضمن تاکید بر حمایت از اوکراین گفت که ناتو، روسیه را «بزرگترین تهدید» در اروپا می‌داند و برای یک درگیری بزرگ آماده می‌شود.

پراگ: ناتو آماده درگیری شدیدی با روسیه می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «پیتر پاول» رئیس‌جمهور جمهوری چک در اجلاس «گروه ویسگراد» که یک باشگاه سیاسی غیررسمی که شامل جمهوری چک، لهستان، مجارستان و اسلواکی است، بیان کرد که تصور نمی‌کند همتایانش دیدگاهی کاملا مخالف در مورد مناقشه اوکراین داشته باشند.

طبق گزارش راشا تودی، وی با توصیف کمک به کی‌یف به عنوان یک «گام طبیعی انسانی» گفت: همه ما توافق کرده‌ایم که موفقیت اوکراین به نفع ماست.

پاول در پاسخ به سوالی درباره تهدید بالقوه روسیه برای بلوک نظامی ناتو تحت رهبری ایالات متحده، مدعی شد: سال‌ها طول می‌کشد تا مسکو توانایی‌های رزمی خود را احیا کند، اما باید احتیاط کرد.

او افزود: از سوی دیگر، متغیرهای زیادی در محاسبه وجود دارد که می‌توانند وضعیت را تغییر دهند. این مسئله واقعا به نتیجه درگیری در اوکراین بستگی دارد. تمامی ارتش‌ها آماده احتمال یک درگیری با شدت بالا می‌شوند.

پراگ: ناتو آماده درگیری شدیدی با روسیه می‌شود

در حالی‌که جمهوری چک و لهستان از حامیان سرسخت اوکراین بوده‌اند، اما مجارستان همواره از ارسال تسلیحات به کی‌یف خودداری و در عین حال از سیاست اتحادیه اروپا انتقاد می‌کند و می‌گوید که چنین مسیری صرفا به خود اتحادیه اروپا ضربه می‌زند.

در فوریه سال ۲۰۲۴ جنگ اوکراین دو ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن سال جاری میلادی ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده است، همچنان قصد دارد به این مبارزه ادامه دهد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید