رئیس کل بانک مرکزی گفت: بخش دیگری از پول‌های بلوکه شده با رایزنی‌های صورت گرفته بزودی آزاد و در اختیار کشورمان قرار می‌گیرد.

 آزادسازی بخش دیگری از پول‌های بلوکه شده به‌زودی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری امروز چهارشنبه اول آذر با حضور محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در دفتر دبیرخانه این مجلس در تهران تشکیل جلسه داد.

راه‌اندازی ساختمان جدید مرکز مبادله طلا و ارز در آینده نزدیک

فرزین در این نشست با تشریح اقدامات بانک مرکزی برای کاهش نرخ تورم، جلوگیری از رشد نقدینگی و کنترل بازار ارز و طلا از راه اندازی ساختمان جدید مرکز مبادله طلا و ارز در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گزارشی از میزان آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان و نحوه هزینه کرد این وجوه ارائه کرد و گفت: بخش دیگری از پولهای بلوکه شده با رایزنی‌های صورت گرفته بزودی آزاد و در اختیار کشورمان قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کنترل نرخ ارز را از اقدامات مؤثر بانک مرکزی در ماه‌های گذشته دانست و گفت: الزام متقاضیان ارز به افتتاح حساب ارزی یکی از راه‌های حذف واسطه ها و مانع دلال بازی در بازار ارز بود و این اقدام سهم بسزایی در نابسامانی بازار ارز داشت.

در ادامه اعضای کمیسیون با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق قوانین بانکداری اسلامی، مطالبات و دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی مردم را بیان کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید