رسانه‌های فلسطینی بامداد جمعه گزارش دادند که نیروهای ارتش اشغالگر خواستار تخلیه فوری بیمارستان ابن سینا در شهر جنین شدند و دو امدادگر را دستگیر کردند.

 بازداشت امدادگران بیمارستان ها توسط ارتش رژیم صهیونیستی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، منابع محلی تأکید کردند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی چند ساعتی است که این بیمارستان را از هر طرف محاصره کرده‌اند و آمبولانس‌ها را در مجاورت آن تفتیش می‌کنند و از طریق بلندگوها خواستار تخلیه بیمارستان شده‌اند.

به گزارش وفا، نیروهای ارتش اشغالگر تعدادی از امدادگران را مجبور کردند دستان خود را بالا ببرند و در محوطه بیمارستان آنها را تفتیش و تعدادی از آنها را دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطین، دکتر وسام صبیحات، مدیر کل وزارت بهداشت در جنین نیز تأکید کرد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان ابن سینا را محاصره کرده و از رسیدن آمبولانس‌ها و حتی موارد بیمار به آن جلوگیری می‌کنند.

شایان ذکر است که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بیش از هفت ساعت است که بیمارستان دولتی جنین را محاصره کرده و از انتقال مجروحان یا بیماران به آن جلوگیری می‌کنند.

نیروهای ارتش اشغالگر از چند جهت به شهر و اردوگاه جنین یورش بردند، تمامی ورودی‌ها را بستند، آن را از محیط بیرونی جدا، چندین خیابان را با بولدوزر تخریب و هفت شهروند را دستگیر کردند، همچنین زیرساخت‌ها را در چندین نقطه در شهر و اردوگاه تخریب و منفجر کردند.

به گزارش وفا، تعدادی از شهروندان نیز بر اثر حملات پهپادها و گلوله‌های ارتش رژیم صهیونیستی مجروح شدند که در نتیجه به بیمارستان‌های این شهر منتقل شدند.

این سناریو چندین روز است که توسط اشغالگران علیه بیمارستان‌های غزه اجرا شده‌است. اشغالگران با ادعای وجود تونل‌های حماس زیر بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان الشفا دست به بمباران بیمارستان و محاصره آن کرده‌اند. بیش از چهل روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس فلسطینی علیه شهرک‌های صهیونیستی غلاف غزه (مجاورت نوار غزه) می‌گذرد که طی آن تعدادی از نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست اسیر شدند. رژیم صهیونیستی نیز با آغاز عملیات «شمشیرهای آهنین» شروع به بمباران شدید نوار غزه کرده که منجر به شهادت هزاران غیرنظامی، که اکثر آنها کودکان هستند همراه با قطع آب، برق و سوخت و اعمال محدودیت‌های اساسی برای ورود کمک‌های بشردوستانه شده و با دو برابر شدن بحران در این باریکه یک تراژدی واقعی رخ داده‌است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید