مریم قاسمی نامزد زنده یاد مرتضی پاشایی خواننده موسیقی ایرانی در صفحه شخصی اینستاگرام خود به مناسبت نهمین سالروز درگذشت این هنرمند نوشت:کاش بودی.میدونی حالم این روزا بدتر از همه است.

متن غم‌انگیز نامزد مرتضی پاشایی + عکس

به گزارش سلام نو،مرتضی پاشایی متولد ۲۰ مرداد ۱۳۶۳ در تهران، خواننده است دانشجوی رشته گرافیک بود از ۱۴ سالگی موسیقی را حرفه ای شروع کرد با آلبوم یکی هست به شهرت رسید اما سرطان خیلی زود دست او را از زندگی کوتاه کرد.

مرتضی در یک خانواده ۴ نفره بدنیا آمد پدرش ناصر و مادرش خانم معصومه حسنی و تنها یک برادر بنام مصطفی دارد، مرتضی از ۱۲ سالگی فعالیت خود را با حضور در کلاس های تئاتر شروع کرد.

مرتضی پاشایی بعد از ۲ سال یادگیری تئاتر در آموزشگاه سمندریان و بازیگری از سال ۱۳۷۷ وقتی ۱۴ ساله بود در عین مخالفت خانواده به سمت یادگیری گیتار رفت خودش می گوید خانوادم مخالف بودم اما به خاطر علاقه ای که داشتم به کارم پافشاری کردم و سعی کردم توانایی های جدیدی در آهنگسازی، تنظیم و میکس به خودم اضافه کنم.

وی بعد از گرفتن دیپلم راهی سربازی شد و پادگان سپاه در گیلانغرب کرمانشاه دوران آموزشی اش را گذراند و ادامه خدمت اش را در سفارت آمریکا طی کرد.بعد از سربازی بعنوان آهنگساز مدتی در یک شرکت موسیقی کار می کرد سپس به فکر ساخت آهنگ برای خودش افتاد و کم کم شروع به خواندن تک آهنگ کرد.

مرتضی پاشایی در سال ۱۳۸۹ قطعه یکی هست را برای سریالی به همین نام ساخت اما با عدم مجوز صدا و سیما این آهنگ در اینترنت با نام عصر پاییزی منتشر شد این آهنگ به حدی مشهور شد که از درون هر ماشین صدایش به گوش می رسید.

مرتضی پاشایی در پاییز سال ۱۳۹۱ وقتی ۲۸ ساله بود موفق شد با انتشار آلبوم یکی هست با ۱۲ قطعه با ترانه هایی از مهرزاد امیرخانی و تنظم میلاد ترابی به جمع خوانندگان آلبوم دار بپیوندد.

مرتضی پاشایی آذر ماه سال ۹۲ بود در اوج دوران کاری اش و بعد از مدت ها ناراجتی معده با اصرار علی لهراسبی به بیمارستان نیکان رفت و بعد از آزمایش اعلام شد تومور دارد و باید جراحی شود.

مرتضی در کنار شیمی درمانی موسیقی را ادامه می دهد او کم کم با ریختن موهایش استایلش را هم تغییر می دهد و با خواندن ترانه نگران منی برای تیتراژ ماه عسل ۹۳ با اجرای احسان علیخانی دوباره در موسیقی فعال تر می شود.

۱۲ آبان ۹۶ مرتضی دوباره در بیمارستان بهمن بستری می شود چهار روز بعد عصر جمعه ۱۶ آبان با وخامت وضعیت به بخش مراقب های ویژه می رود .

روز هیجدهم آبان دکتر رفع ممنوع الملاقات می کند و او با تعدادی از هنرمندان و دوستانش دیدار می کند و خبرهای امید بخشی از بهبودی اش به گوش می رسد از صبح روز جمعه ۲۳ آبان ۹۳ اما ریتم های نامنظم قلب نشان میدهد بدن کشش ندارد: ساعت به ۸:۳۰ می رسد و قلب مرتضی برای همیشه متوقف می شود.

پاشایی

کد خبرنگار: ۲۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    روحت شاد خواننده محبوب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید