۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 55475543

گذراندان دوره لینوکس برای یادگیری آن کمک‌کننده است از این رو همراه باشید و درباره بهترین دوره های لینوکس بدانید.

بهترین دوره های لینوکس

سلام نو پلاس: لینوکس یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های تکنولوژیکی قرن بیست و یکم است.

توسعه لینوکس فراتر از تأثیر آن بر رشد اینترنت و جایگاه آن به عنوان یک فناوری توانمند به الگویی تبدیل شده که نشان می‌دهد پروژه‌های مشارکتی چگونه می‌توانند از کارهایی که افراد و شرکت‌ها به تنهایی انجام می‌دهند، پیشی بگیرند.

سیستم عامل لینوکس جهان را در برگرفته و کاربران می‌توانند این نوع سیستم را تقریبا در همه جا پیدا کنند.

دوره لینوکس چیست

لینوکس در واقع یکی از سیستم عامل های پرکاربرد و قدرتمند در دنیای کامپیوتر است که به عنوان هسته سیستم عامل هم معرفی می گردد.

لینوکس دارای توزیع های مختلفی مثل CentOS، Obonto، RedHat، Debain می باشد.

قابل ذکر است که لینوکس به دلیل رایگانی، متن باز (open source) بودن و امنیت بالایی که دارد در بین برنامه نویسان و مهندسین کامپیوتر از محبوبیت بالایی برخورد است.

گوشی‌های اندرویدی مبتنی بر لینوکس هستند.

بهترین دوره های لینوکس

سازمان‌های مالی (مانند بورس نیویورک، بورس شیکاگو، بورس توکیو و غیره) که تریلیون‌ها دلار بر روی سرعت و امنیت سیستم‌عامل‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز به شدت به لینوکس متکی هستند.

سیستم عامل لینوکس چند کاربره و چند وظیفه‌ای بوده و به چندین کاربر اجازه کار به طور همزمان را روی یک کامپیوتر می‌دهد و همچنین این سیستم عامل برنامه‌های کاربران را هم به طور همزمان اجرا می‌کند.

قابل توجه است که لینوکس را نمی‌توان معادل یونیکس دانست اما دارای شباهات‌های زیادی به یونیکس است. در سیستم لینوکس بر خلاف یونیکس تمامی منابع (سورس کدها) به طور آزادانه‌ در دسترس هستند.

سیستم عامل لینوکس در اصل از سیستم عامل یونیکس مشتق شده اما در طول سال‌ها از نظر محبوبیت و قدرت فراتر از یونیکس رشد کرده است.

لینوکس یک سیستم منبع باز است که کاربران می‌توانند سورس کدهای آن را ببینند و در صورت لزوم آن را تغییر و در نهایت آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

لینوکس تنها یک کرنل یا هسته سیستم عامل است. توزیع‌های مختلفی مانند ubunto، Fedora، CentOS وجود دارد که اینها همگی یک GNU/Linux هستند. بنابراین سیستم عامل GNU/Linux و هسته آن لینوکس است.

لینوکس‌ها عمدتا از دو شاخه مختلف Debian-base یا Redhat-base هستند که در یکسری از دستورات متفاوت هستند. یک سیستم عامل متشکل از یک کرنل و یکسری ابزارهای مختلف است.

بهترین دوره های لینوکس

بهترین دوره های لینوکس

بهتر است برای شروع آموزش سیستم عامل لینوکس در دوره آشنایی با لینوکس یعنی Linux Essentials شرکت کنید. سپس می‌توانید آموزش لینوکس را با دوره سطح ابتدایی یعنی LPIC۱ ادامه دهید.

اگر قصد دارید دانش خود را تکمیل کنید، دوره سطح متوسط لینوکس یعنی LPIC۲ را انتخاب کنید.

البته باید بگوییم که معمولا در آموزش سرور لینوکس دوره Linux Essentials و LPIC۱ با هم ترکیب و به‌عنوان یک دوره در نظر گرفته می‌شوند.

در نهایت شما این امکان را دارید که برای حرفه‌ای شدن، یکی از دوره‌های LPIC۳ لینوکس را بر اساس علاقه و زمینه کاری خود پیش بگیرید و مدرک آن را دریافت کنید. همچنین می‌توانید در هر سه دوره نیز شرکت کنید.

در مسیر یادگیری لینوکس | Linux بدون شک اولین و پایه ای ترین دوره آموزشی در دنیا به عنوان Linux Essentials شناخته می شود.

شما در این دوره آموزشی لینوکس با مفاهیم پایه ، ساختار سیستم عامل ، دستورات مقدماتی ، شکل و ظاهر سیستم عامل لینوکس ، فلسفه وجودی لینوکس ، مفهوم متن باز یا Open Source و بسیاری دیگر از نکات اولیه آموزش لینوکس آشنا خواهید شد و در وهله اول با این دوره آموزشی لینوکس ، ترس شما از این سیستم عامل تا حد زیادی ریخته می شود.

بهترین دوره های لینوکس

دوره لینوکس اسنشیالز | Linux Essentials توسط انیستیتو لینوکس حرفه ای کانادا | Linux Professional Institute که ارائه دهنده دوره های بین المللی لینوکس در دنیا و تدوین سرفصل های آموزشی لینوکس است ، به عنوان یک پیشنیاز برای ورود به دنیای لینوکس و دوره های پیشرفته LPIC ( Linux Professional Institute Certification ) معرفی شده است .

LPI کانادا تدوین کننده استانداردهای آموزشی لینوکس برای متخصصین حوزه لینوکس و متن باز در دنیا است.

بد نیست بدانید در دنیا بیش از دویست هزار نفر دارای گواهینامه های بین المللی LPIC انیستیتو لینوکس هستند.

شرکت های دیگری هم در حوزه آموزش لینوکس در دنیا وجود دارند که دوره های آموزشی Linux هم بصورت خاص برای خودشان دارند اما LPI اولین و بزرگترین موسسه ای است که آموزش لینوکس را فارغ از انواع نسخه های مختلف سیستم عامل لینوکس و بدون وابستگی به یک برند یا شرکت خاص برگزار می کند.

آزمون های بین المللی لینوکس LPI در بیش از ۱۸۰ کشور دنیا به زبان های مختلفی برگزار می شود و حتی تا چند سال پیش ما در ایران هم نمایندگی رسمی LPI کانادا را داشتیم که به دلیل تحریم از ایران رفتند.

هدف اصلی دوره های آموزشی لینوکس LPI این است که بتوانند لینوکس را بصورت همگانی و فراگیر و اصولی به دنیا آموزش دهند.

بهترین دوره های لینوکس

linux mastery

  • موجود در: Udemy
  • ایجاد شده توسط: زیاد یحیی Ziyad Yehiya
  • مدت دوره: ۱۱.۵ ساعت سخنرانی تصویری
  • ایده آل برای: مبتدیان و افرادی که دانش اولیه کمی از لینوکس دارند
  • گواهی پایان کار: دارد
  • هزینه: ۱۲۹.۹۹ دلار

اگر به تازگی با سیستم عامل لینوکس آشنا شده اید و مبتدی هستید این دوره برای شما مناسب است. زیاد، خالق دوره، شما را از طریق خط فرمان لینوکس راهنمایی می کند و عملکرد سیستم عامل را از طریق یک راهنمای گام به گام مبتنی بر پروژه نشان می دهد.

این دوره شما را با “چگونه” و “چرا” لینوکس آشنا می کند و نحوه عملکرد دستورات مختلف لینوکس، ساختار واقعی آنها و روش صحیح به خاطر سپردن این دستورات را نشان می دهد.

برخلاف برخی دیگر از دوره‌های لینوکس موجود در Udemy، شما مجبور نخواهید بود که فقط دستورات را به خاطر بسپارید، اما Ziyad شخصاً دلیل درست بودن یک دستور خاص را توضیح می‌دهد.

Learn Linux in ۵ Days and Level Up Your Career

  • موجود در: Udemy
  • ایجاد شده توسط: جیسون کانن
  • مدت دوره: شش ساعت سخنرانی تصویری، با ۶۸ ساعت محتوای قابل دانلود
  • ایده آل برای: مبتدیان و افرادی که دانش اولیه کمی از لینوکس دارند
  • گواهی پایان کار: دارد
  • هزینه: ۹۴.۹۹ دلار

دوره Udemy توسط Jason Cannon یک جواهر دیگر از گنجینه دوره های لینوکس نهایی Udemy است. دوره او شما را از مبتدی تا پیشرفته با آموزش خطوط فرمان، توزیع های لینوکس و هر چیز دیگری که برای تسلط بر سیستم عامل نیاز دارید، در یک بازه زمانی پنج روزه آموزش می دهد.

بهترین دوره های لینوکس

به قول جیسون، این دوره برای افرادی طراحی شده است که می‌خواهند در پرواز یاد بگیرند، اما واقعاً تحت فشار زمان هستند. با توجه به برنامه‌های کاری نامنظم توسعه‌دهندگان، این دوره آموزشی مختصر و در عین حال آموزنده، افزودنی عالی برای مخزن دانش هر توسعه‌دهنده‌ای خواهد بود.

جیسون به طور عمده موارد زیر را در دوره فشرده خود پوشش می دهد:

. چگونه لینوکس را روی دستگاه خود نصب کنیم؟

. انواع مختلف سیستم عامل لینوکس موجود است

. با پیشرفت بیشتر، از خطوط فرمان مختلف لینوکس استفاده کنید

با پیشرفت بیشتر، روش صحیح تغییر فایل ها، دایرکتوری ها، اشتراک گذاری فایل ها، سفارشی سازی خط فرمان و در نهایت، نصب برنامه ها به طور مستقیم بر روی سیستم لینوکس خود را خواهید آموخت.

دوره آموزش لینوکس رایگان

آموزش لینوکس از اهمیت بالایی برخوردار است. لینوکس یک سیستم عامل منبع باز و منعطف است که قابلیت اجرای چندرشته‌ای و پشتیبانی از برنامه‌های حجم بالا را دارد. با یادگیری لینوکس توانایی کار با سرورها، کامپیوترهای شخصی، روترها، توسعه‌ی نرم‌افزار سازمانی، مدیریت و افزایش امنیت سیستم‌ها را کسب می‌کنید. سازگاری لینوس با سایر سیستم عامل‌ها مانند اندروید بر اهمیت شرکت در دوره‌های آموزشی لینوکس می‌افزاید.

بهترین دوره های لینوکس

برای شروع آموزش لینوکس بهتر است ابتدا در دوره آشنایی با لینوکس یعنی Linux Essentials را شرکت کرده و سپس به ترتیب در دوره سطح ابتدایی لینوکس یعنی LPIC۱ شرکت کنید و پس از آن جهت تکمیل دانش خود در دوره سطح متوسط لینوکس یعنی LPIC۲ شرکت نمایید. (قابل ذکر است که اکثرا دوره Linux Essentials با دوره LPIC۱ ادغام می شود و طی یک دوره برگزار می شود) و در نهایت برای حرفه ای تر شدن می توانید براساس علاقه خود و این که می خواهید در چه زمینه ای در حوزه لینوکس کار کنید در یکی از دوره های LPIC۳ لینوکس (که دارای سه مدرک جداگانه است) یا در هر سه دوره بسته به نیازتان شرکت نمایید.

حضور در دوره آموزش لینوکس مقدماتی پیش نیازی ندارد اما ما به شما علاقه مندان حضور در این دوره ها توصیه می کنیم تا از پیش با مفاهیم مطرح شده در دوره Network+ آشنایی داشته و یا این دوره را گذرانده باشید.

دوره آموزش لینوکس در بین متخصصان فناوری اطلاعات از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. دلیل استقبال از دوره های Linux این است که لینوکس همچنان در حوزه رایانه جزو ابر قدرت ها و نام های شناخته این بازار به حساب می آید و تقاضای شرکت ها برای توسعه دهنده و ادمین لینوکس روز به روز بیشتر می شود.قابل ذکر است که لینوکس به دلیل open source بودنش محبوبیت بسیار زیادی بین برنامه نویسان دارد.

بهترین دوره های لینوکس

دوره لینوکس مجتمع فنی تهران

با توجه به گسترش نیاز به سیستم ها و نرم افزارهای متن باز در دنیای امروز یادگیری سیستم عامل لینوکس یکی از الزامات بسیاری از رشته های کاری علی الخصوص مهندسین و متخصصین حوزه نرم افزار و IT و سخت افزار میباشد.

بسیاری از زبان های برنامه نویسی مانند C++,Python, PHP, JAVA,… از دنیای سیستم عامل لینوکس عملیاتی و گسترده شده اند و برنامه نویسان این حوزه باید دانش و مهارت مناسب سیستم عامل لینوکس را داشته باشند.

در محیط های بزرگ مثل بانکها و استارت آپ ها و شرکت ها و سازمان های بزرگ سیستم عامل لینوکس بعوان سرور یا ارایه دهنده خدمات در شبکه ها استفاده میشود.

این دوره بر اساس استاندارد بین المللی موسسه LPI کانادا طراحی و تدوین شده و سرفصل آن برحسب نیاز بازار کار ایران و جهان و تربیت مدیران سیستم (System Administrator) شده است.

این کلاس در محیط لابراتوار عملی سرور لینوکس (توزیع ابونتو و راکی لینوکس) برگزار میشود تا دانشپذیر با چالش های محیط اجرایی آشنا شود.

دانشجویان این کلاس پس از پایان دوره و حل کردن چند نمونه سوال آزمون میتوانند در آزمونهای بین المللی دوره شرکت کنند.

پس از پایان دوره و ارایه نمرات توسط مدرس دوره برای دانشجویان گواهینامه مجتمع فنی تهران صادر خواهد شد.

دانشپذیر پس از پایان این دوره امکان نصب و کار در محیط Shell سیستم عامل لینوکس اعم از مدیریت فایل ها و دایرکتوری ها و کابران و گروه ها و مجوز فایل ها و دایرکتوری ها، ابزار های آرشیو و فشرده سازی ، نصب و مدیریت پکیج های لینوکسی بطور آفلاین و آنلاین، مدیریت تسک ها و پراسس ها، تنظیمات سخت افزار، تنظیمات زمان، مدیریت لاگ ها، مدیریت دیسک ها و پارتیشن ها و فایل سیستم، فرایند بوت، معماری سیستم عامل و مکانیزم مدیریت سرویس ها ،زمان بندی اجرای اسکریپت ها و برنامه ها همچنین نوشتن اسکریپت های ساده کاربردی را خواهند داشت.

بهترین دوره های لینوکس

برای نصب و پیکربندی سرویس های شبکه همچنین مباحث پیشرفته لینوکس نظیر کمپایل و مدیریت کرنل و مانیتورینگ پیشرفته لینوکس میبایست دانشپذیر دوره LPIC۲ را شرکت نماید. برای مباحث هاردنینگ و امنیت لینوکس دانشپذیر میبایست دوره LPIC۳-۳۰۳ را شرکت نماید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید